Friss Hirek

Ilyen a legolcsóbb hibrid Toyota!


Lehet, úgy tűnik a 19-re húz lapot a Toyota az Aygo X életben tartásával, hiszen folyamatosan azt halljuk, hogy a kisautóknak befellegzett. Viszont a japán márka helyzete a világ autópiacán azt mutatja, hogy nagyon is jó döntéseket hoz, és megfordulni látszik a trend, amely ennek a kategóriának a visszaszorulásához vezetett. Benne lehet a pakliban egy kisautó reneszánsz is, amennyiben az EU politikája végre belátja, hogy a környezeti terhelés csökkentése nem csak fekete-fehér módon történhet.

Ennek fényében azt is mondhatjuk, hogy a Toyota előre menekül az Aygo X komoly frissítésével. Ugyanis most nem csak annyi történt, hogy átrajzolták az orrát. Persze, az a leglátványosabb változás. Komolyabb így az arca a módosított fényszórókkal és a hatalmasra növelt hűtőmaszkkal, márpedig ezek a változtatások szerintem a szintén újdonságnak számító GR Sport modellnek állnak jobban. Tényleg vadóc, sportos a kiállása, továbbá sokat dob a látványon a két szélén domborított tető, illetve a fekete motorháztető. A másik változat előnye viszont az elhúzható harmonikatető, amivel közel kabriós élményt kaphatunk. Hátul nincs változás, kivéve a HEV feliratot, ami viszont a legnagyobb változásra utal.


Ez pedig a full hibrid hajtáslánc, amelynek alapja a 3 hengeres, másfél literes benzinmotor. A korábbi egyliteres motort váltja le, ám ahhoz, hogy elférjen a rendszer a változatlanul 2,43 méteres tengelytávolságon, komolyabban bele kellett nyúlni. Például az akkumulátor cellák pozícióját megváltoztatták, nem párhuzamosan helyezkednek el egymás mellett, hanem a padlólemezen széltében a hátsó ülések alatt. A 12 voltos aksit pedig a csomagtér padlója alá száműzték, de fontos, hogy a 231 literes hasznos térből nem foglal helyet. Az autó első túlnyúlását is megnövelték 7,6 centivel, hogy elférjen a benzinmotor és a villanymotor kettőse, amelyek rendszerteljesítménye 116 lóerő, tehát 44 pacival nyújt többet az elődnél.



 

Ez természetesen érződik is, persze nem kell sportautós agilitásra számítani, de a százas gyorsulás 10 másodperc alatti és érezhetően jobban boldogul az emelkedőkkel, illetve az autópályázással az autó. Hét ponton javítottak a zajcsillapításon, ez ugyancsak jól érzékelhető. Tényleg csendesebb a működés, de a legfontosabb, hogy a háromhengeres motorokra jellemző kellemetlen rezonanciákat is sikeresen mérsékelték. Sokkal kellemesebb ezzel a hajtáslánccal az Aygo X, amelynek a futóművét és a kormányzását is módosították, továbbá már elöl-hátul tárcsafékeket kap.


Jó vele közlekedni, és amire kitalálták, abban brillírozik. Jelesül az a városi és előváros közlekedésben, amit Firenze szűk utcáin tökéletesen megtapasztalhattunk. Márpedig, ha ott ilyen jól teljesített, akkor a hazai városokban településeken még könnyebb dolga is lesz bizonyítani. Öt méter alatti a fordulókör sugara, pontos a kormányzás, kényelmes a rugózás, még rossz utakon is (nekünk szerencse, hogy ilyenből is akadt Toszkánában, de a helyiek biztos nem örülnek neki). A fogyasztást majd egy teszt során megmérjük pontosan, de a szén-dioxid kibocsátás a gyáriak szerint csupán 85 g/100 km.


Az utastér nagyobb, mint amire a külső méretek alapján számítanál. Ebben nagy szerepe van a magas tetőnek, így a fejtér kimondottan tágas. Elöl az átlagos termetű felnőtteknek maximálisan kényelmes az autó, hátul pedig kisebb utak ugyancsak bevállalhatók felnőttként is. A műszerfal dizájnja a kerekded vonalakkal vidám, a vezető előtti digitális műszeregység pedig 7 colosra nőtt a korábbi 4,3 coloshoz képest ez látványos változás. Átdolgozták az eCVT váltó körüi részt is, itt kapott helyet az elektronikus rögzítőfék gombja, illetve az üzemmódválasztó is. Jó, hogy a klíma külön panelről vezérelhető, és kimondottan kellemes a fülnek a JBL hifi tudása.

 


A kormánykerék fogása kiváló, sportkormánynak is beillene, a műbőrözése kellemes tapintású. Hasznos az opcionális vezeték nélküli telefontöltő és a két USB-C csatlakozó is, valamint a nanoeX technológiás szellőző, ami allergiaszezonban igazi áldás az allergiásoknak, de persze a tiszta levegőt mindenki más is jobban szereti. A továbbfejlesztett vezetősegédeket is megkapja az autó a Toyota Safety Sense részeként, szóval minden téren fejlődött az Aygo X, amit most kedvezménnyel 7 500 000 forinttól haza lehet vinni, ezzel ez a legolcsóbb full hibrid a Toyota kínálatában. Ugyanakkor ez jócskán feltornázható, már azzal is ha 17 colos kerekek helyett 18 colosakat kérünk, vagy épp az említett JBL hangrendszerrel, esetleg a vászontetővel is számolunk.



Exit mobile version