Egyes standokon az autók összértéke lazán meghaladta az 1 millió eurós összértéket
A Covid éveiben félő volt, hogy az autószalonok már többé nem tündökölnek régi fényükben, hiszen az elmaradó rendezvények megmutatták, ezek nélkül is képesek a gyártók megszólítani a célközönségüket. Párizs valamelyest erre rácáfolt, hiszen szinte az összes nagynevű márka saját standot állított. Persze akadtak nagy hiányzók: nem volt Cupra, Hyundai, Mercedes, Nissan, vagy épp Suzuki stand sem. Viszont bőven találtunk így is érdekességet, sőt, több márka itt tartotta egyes modellek világpremierjét, vagy hozta el a néhány hete, esetleg napja megvillantott típusokat. Az alábbiakban ezekből láthattok egy válogatást!
Kezdjük rögtön a legszürreálisabb teremtménnyel, a Tesla Cybertruckkal
Az amerikai vonalon maradva a Cadillac is állított saját standot, hiszen hosszú kihagyás után visszatérnek Európába, igaz, Magyarországon nincs szó a képen látható Lyriq bevezetéséről
Régi nagy klasszikusokból sem volt hiány: egy kereskedő standján a Ford GT40
Ugyanitt egy 2000-es évek eleji Jordan F1-es autó, amelyet Jarno Trulli vezetett
A Mercedes-AMG GT Black Series szintén rendelkezik F1-es referenciával, hiszen jelenleg ez a sorozat egyik biztonsági autója
Na, de nézzük az itt debütáló újdonságok egy részét. Például az első világító emblémával ellátott Renault, a 4-es
A franciák standján az elektromos Twingo koncepció is felbukkant, amelynek szériagyártásra érett változata 2026-ban mutatkozik be
De itt volt az Emblème hidrogénes koncepció is
A Renault sportos márkájának számító Alpine is külön standot kapott, ahol kiállították az A110 R Ultimate sportautót is
Csakúgy mint az R5 sportos testvérét, az A290-et. Ebből ráadásul a Premiere Edition első példányát
A Kia standján az egyik legérdekesebb modell a ráncfelvarrott EV6 volt
Az Audi itt mutatta meg először a Q6 e-tron Sportbacket
A Citroën a C5 Aircross koncepciót premiereztette Párizsban
Az Alfa Romeo kiállította a 33 Stradalét, amelyből mindössze 33-at gyártanak
Kisebb WEC (hosszútávú autóverseny) szekció is felbukkant. Az sorozat egyik képviselője a BMW Hypercar-ja, az M Hybrid V8 volt
Vele átellenben már a Peugeot 9X8 feszített, ebből is a módosított verzió, amelyre hátsó szárny is kerül
És szemmagasságban az Audi is kiállított egy Hypercart
A szimulátorosok is tudtak miben gyönyörködni. Ez az F1-es versenyautóra hajazó kasztni “menet közben” mozog, így próbálva még élethűbb élményt adni. Sajnos ezt nem lehetett kipróbálni, pedig épp a Hungaroring volt terítéken