Friss Hirek

Íme az első magyar gyártású csuklós villanybusz!

64 év telt el az első magyar csuklós busz bemutatása óta, egészen eddig kellett várni, hogy elektromos hajtáslánccal is készüljön ilyen típus hazánkban. A Credobus Electronell 18 az első a sorban, amelyet a Kravtex-Kühne Csoport a Volánbusszal közösen prezentált a népligeti autóbusz-állomáson. A közlemény szerint a most bemutatott modell a legkönnyebb a kategóriájában: az átlag 20-21 tonnával szemben az Electronell 18 saját tömege nem haladja meg a 16 tonnát. Ennek pozitív hozadéka, hogy a megcélzott 300 kilométeres hatótávhoz 25 százalékkal “soványabb” akkumulátor is elegendő.

Az első elektromos csuklós e-busz több mint 1,5 milliárd forintos kutatás-fejlesztési munka eredménye, amelyet a magyar Kravtex-Kühne Csoport önállóan, generálpartner nélkül végzett. Az előállításhoz szükséges alkatrészeket részben mintegy 100 magyar kis- és középvállalkozás szállítja Mosonmagyaróvárra és Győrbe, ugyanis itt készülnek majd a csuklós e-buszok.

„2022-ben és 2023-ban 100 elektromos meghajtású jármű érkezett a Volánbuszhoz a fővárosi agglomerációba és hat vármegyeszékhelyre, 2025-ben pedig további 20 darab új e-buszt állítunk forgalomba hat kisebb településen” – mondta a népligeti átadón Dr. Kormányos László, a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettese. A közlemény szerint a most bemutatott csuklós e-buszok is szolgálatba állnak jövőre a Volánbusz égisze alatt, ám egyelőre csak tesztüzemben. A pontos útvonalakat nem közölték.


Exit mobile version