Friss Hirek

Képes Krónika – Nissan X-Trail e-Power

Nagyot szólt a 2000-ben megendezett Párizsi Autószalonon a Nissan X-Trail felbukkanása. Az akkor még épp kivirágzóban lévő SUV-mánia friss meglovaglójaként, szögletes formavilágával azonnal magára vonta a figyelmet. Sőt, az utána következő generációk sem szakítottak a látványos formatervekkel. Viszont a mostani, tehát a negyedik generáció azért eléggé nagy váltás a harmadikhoz képest és kicsit olyan érzés, mintha megpróbálna visszatérni a gyökerekhez. Persze csak a dizájnban, hiszen a technika maximálisan korhű. Főleg az e-Power hajtáslánccal. De, mi is ez pontosan?

Megpróbálom röviden összefoglalni az X-Trail e-Power hajtásláncának a lényegét:

ez valójában egy hibrid bár zavarbaejtően villanyautós.

Az autó orrában háromhengeres, másfél literes benzinmotor dolgozik, de nincs közvetlen kapcsolatban a kerekekkel, csupán az 1,73 kWh kapacitású akkumulátor töltésére szolgál, ami a villanymotort látja el energiával. A benzinmotor az összkerékhajtású e-Powerben 158 lóerős és 250 Nm a csúcsnyomatéka, de a rendszerteljesítmény már 213 lóerő és 330 Nm a forgatónyomaték – igazából ez a lényeg. Hiszen a belső égésű motor mondhatni függetlenül működik. Persze erős gyorsításkor azért felpörög, hogy legyen elegendő energia, de néha kicsit fura, ahogy a gázpedál állásától függetlenül is működik. Cserébe a gyorsulás mindig villanyautós, hiszen a kerekeket az elektromos motor forgatja, és ahogy már említettem nem a benzinmotor. Amelynek különlegessége, hogy a változó szelepvezérlés mellett a sűrítést is képes változtatni az igénybevételtől függően.

Papíron tehát alacsony fogyasztású autónak kéne lennie. Azonban az 1,8 tonnás autó mozgatásához bőven kell energia, így a tesztátlag végül 8,1 liter lett. Ami az autó méreteihez, tömegéhez képest egy teljesen elfogadható, sőt jó érték, viszont más hasonló méretű hibridekhez képest nem kiemelkedő.

Hirdetés































Exit mobile version