Friss Hirek

Kínának se mehet minden: megtorpan a Great Wall Motors Európában

A kínai “Nagy Fal” egyelőre nem nyúlik tovább Európába: a Great Wall Motors bezárja müncheni központját. Az ottani dolgozókat, 100 főt elbocsátanak, a cég helyi üzleti partnereit már értesítették is. A szokásos hírekkel ellentétben áll ez a fejlemény, úgy tűnik, Európa kínai autóipar általi meghódítása mégsem zökkenőmentes. A villanyautók eladásainak utóbbi hónapokban tapasztalt visszaesése a kínai modelleket is érinti azok kedvező árazása ellenére, ennek estek áldozatul a Great Wall Motors Ora és Wey márkái.

Hirdetés

Talán az Ora volt képes valamilyen szintű ismertségre szert tenni Európában, ami az első modelljükkel, a furcsa nevű Funky Cattel sikerült. Túl különc is lett ez az elnevezés, mert a piacra lépése után nem sokkal átnevezték 03-ra. A jópofa, egyesek szerint cuki kinézetű 03-as jelenleg Németországban, Svédországban, az Egyesült Királyságban és Írországban kapható, ezeken a piacokon továbbra is elérhető lesz a modell. Ugyanakkor a korábbi tervek alapján az Ora belépett volna számos további európai országba: Spanyolország, Olaszország, Portugália, Belgium, Luxemburg, Hollandia, Ausztria, Svájc, Dánia, Izland és Bulgária volt a célkeresztben, de a tervet egyelőre leállították. Emellett a Wey 03 és 05 SUV-ok sem lesznek elérhetők új piacokon az öreg kontinensen.

Nagy reményeket fűzött globális terjeszkedéséhez a Great Wall Motors, 2025-re 1 millió járművet szerettek volna értékesíteni Kínán kívül – ehhez képest tavaly csupán 316.018 darabot sikerült eladniuk, így az előbb említett célt el is halasztották 2030-ra. Európában különösen alulteljesített a gyártó a várakozásokhoz képest, a fent említett modellekből összesen 6300 példányt sikerült eladni 2023-ban. Meglévő piacairól nem lép ki a Great Wall Motors, viszont a terjeszkedés leállítása megkérdőjelezi, hogy a négyajtós kupé Ora 07-es idénre tervezett bemutatása megtörténik-e.

Hirdetés


Exit mobile version