Meglepő dologban értenek egyet, ami miatt sokan eshetnek el az ingyenes parkolástól.
Mi történt? Szűkítene a zöld rendszámos autók ingyenes budapesti parkolási lehetőségein Karácsony Gergely főpolgármester. Hamarosan új javaslatot terjeszt a témában a Fővárosi Közgyűlés elé – tudta meg a 24.hu.
Annak örülne, ha az ingyenes parkolásra csak a budapesti üzembentartók teljesen elektromos járművei lehetnének jogosultak. Magyarul, aki zöld rendszámos autóval ingázik vagy csak részben elektromos autóval rendelkezik, annak a jövőben parkolódíjat kell majd fizetnie.
Előzmény. Karácsony már februárban jelét adta ebbéli szándékának a Facebook oldalán.
Párizsról venne példát. A francia főváros vezetése ugyanis megkérdezte a párizsiakat, mi a véleményük a SUV-ok és az átlagosnál nagyobb méretű autók parkolódíjáról. Egyöntetűen támogatták a díjszabást. Karácsony így írt erről posztjában:
Ma Budapesten minden zöld rendszámos autó ingyen parkolhat. Akkor is, ha nem is teljesen elektromos. Akkor is, ha egy normál autónál sokszorosan nagyobb a mérete. Akkor is, ha tulajdonosa nem is budapesti… A parkolódíjak azért vannak, hogy általuk szabályozzuk a város forgalmát. Természetesen van logika abban, hogy a városra kevésbé ártalmas, zéró kibocsátású autók ingyen parkolhassanak. Na de abban, hogy a naponta ingázó, kamu zöld rendszámos autók még ingyen is foglalják a parkolóhelyeket, abban mi a logika?”
Hány autóst érinthet az intézkedés? Jelenleg több mint 100 ezer zöld rendszámra jogosult autó közlekedik Magyarorsuágon. Hatvan százaléka villanyautó, a többi hálózatról tölthető, vagyis plug-in hibrid.
Előzmény. Egy augusztusban kiadott kormányrendelet értelmében szeptember eleje óta kizárólag a kibocsátásmentes és tisztán elektromos hajtású autók kaphatnak zöld rendszámot Magyarországon. A rendelet szerint a plug-in hibridekre korábban kiadott zöld rendszámtáblákat pedig legkésőbb 2026. november 30-ig fehér alapszínűre kell cserélni.
Úgy tűnik, van olyan téma, amiben konszenzus van a kormány és a főváros közt.
The post Konszenzus a kormány és a főváros közt appeared first on Forbes.hu.