Friss Hirek

Leleményes fricskával osztja ki a Tesla-tulajokat a Renault

Annyi különleges autóreklámot láthattunk már, hogy felmerül a kérdés, lehet-e még újat mutatni ebben az iparban. Ugyan a legtöbb hirdetés egyszerűen az autó funkcióit, stílusát és kedvező árazását mutatja be, lehet ezt ötletesen is csinálni. Támadni elég ritkán szoktak a reklámok, de most ehhez az eszközhöz nyúlt a Renault, és legkevésbé sem burkoltan szúrnak oda a Teslák tulajdonosainak. Óhatatlan, hogy egy ilyen fricska ne kavarjon nagy port, de éppen ez a lényeg: így lesz médiaszenzáció egy más esetben érdektelen plakátból.

Hirdetés

Nem csupán a Teslásoknak, konkrétan a Model Y-nak szól be a Renault, hiszen az új Scenic E-Tech ugyanebben a méretosztályban versenyez. A két villanyautó között viszont sok különbség van, amik főleg az utóbbi javára döntik a mérleg nyelvét. Vegyük például a hatótávot: 610 kilométeres értékével a francia elektromos SUV hosszú hatótávú változata 64 kilométerrel többre képes, mint a drágábbik Model Y, az amerikai modell belépő szintjétől pedig 161 kilométerrel tud többet. Innentől gondolhatnánk, hogy esetleg árban kedvezőbb a Tesla, de tévednénk: a már említett, hosszú hatótávú Scenic is kb. 2-2,5 millió forinttal olcsóbb a belépő szintű Model Y-tól.

Gátlástalanul ugyan, de a Renault hirdeti is a Scenic felsőbbrendűségét a Model Y-nal szemben. Állandó jelleggel csak egy kép jelenik meg a Scenicről a Renault egyik plakátján az Egyesült Királyságban, amin ott díszeleg az Év Autója embléma és az Auto Express egyik cikkének címe, miszerint “az új Renault Scenic lealázza a Tesla Model Y-t hatótávban és árazásban”. Természetesen itt még nincs vége: ha a hirdetés érzékeli, hogy egy Tesla halad el előtte, a következő üzenetek valamelyikére vált át: “Ez kínos”, “Valószínűleg másban jó vagy”, illetve “Elon-ger” – a legutolsó egy szójáték Elon Musk keresztneve és a “longer”, azaz hosszabb kifejezésből, bár ennek a poénnak az értelmezését a tisztelt olvasóra bízzuk. Olyan ötletesnek tartja a Renault a beszólogatós plakátot, hogy a képváltásokat a közösségi médiában is közvetíteni fogják. Reméljük, a Tesla sem hagyja válasz nélkül ezt a reklámkampányt, bár először mindenképpen a Model Y lemaradásait kell majd orvosolni.

Hirdetés




















Exit mobile version