A műszaki vizsga hatósági díjait érintő, 60 százalék körüli emelkedés brutálisan hangzik, de lassan 20 éve nem változtattak rajta.
Mi történt? 16 290 forintról emelkedett 26 700 forintra az M1 kategóriájú, normál személyautók időszakos műszaki vizsgálatának alapdíja, ez viszont az autósoknak sokkal drasztikusabb emelkedést jelent vizsgáztatáskor, írta a Totalcar. A műszaki vizsgaállomások üzemeltetési költségei egyre magasabbak, így a piaci alapon működő, magán vizsgaállomások szolgáltatási díja is hasonló mértékben emelkedik, a jó ideje megszokott 25-30 ezer forint helyett hirtelen 50 ezer forint körüli összeggel kell majd számolni, és ebben természetesen nincs benne az LPG-s autók gázbiztonsági ellenőrzése, az összkerékhajtású autók vizsgálata és a kisteherautós felár sem, ezekben az esetekben akár a 60-70 ezer forintos végösszeg sem lehetetlen.
Miért fontos ez? Az áremelkedés még drasztikusabb a nagyobb teherautók esetén: a nyerges vontatók 41 400 forintos alapdíja mellé jön a pótkocsi 23 900 forintos, illetve a menetíró 10 100 forintos alapdíja, minden egyéb költséggel együtt közel 150 ezer forint lehet az évente esedékes költség kizárólag a műszaki vizsgáztatásra, ezt a fuvarozók be fogják építeni áraikba, ami további általános drágulásokhoz vezet.
Mi jön ezután? Más, autós költségek is felmennek. A korábbi 17-20 ezer forint helyett 23-27 ezer forintra emelkedik az autóvásárláskor kötelező eredetiségvizsgálat február 1-től, ez továbbra is rögzített, hatósági díj marad, ami nem térhet el állomásonként, mindenhol egységes. Külföldről autót importálni is drágább lesz hamarosan, a regisztrációs adó március 1-jén emelkedik, ennek részleteit csak februárban közli a NAV, az adó mértékét pedig ezek után nem hajtásmódtól, hanem teljesítménytől teszik függővé.
The post Majdnem húsz éve nem emelték az árát, most viszont nagyon, mi az? appeared first on Forbes.hu.