Friss Hirek

Már egyszerre két cseh gyár ontja magából a Škoda Octaviákat

A három csehországi Škoda gyár közül a legfiatalabb, Kvasiny történelme az 1930-as évekig nyúlik vissza, amikor az első kétajtós, négyüléses JAWA 700 karosszériája itt készült el. A második világháború után Kvasiny összeolvadt a mladá boleslavi autógyárral. Ezek után Kvasiny a kis darabszámban gyártott sport-és haszonjárművekre specializálódott. Az évek során a klasszikus háború utáni Superb, a legendás Felicia kabrió, az egyedülálló 1000 MBX Tudor, illetve a híres 110R és Rapid sport coupé látott napvilágot Kvasinyban. Ezen modellek mellett meg kell említeni a népszerű Pick-Up haszonjárművet is, amely a Felicia alapjait vette kölcsön.

Hirdetés


Később a modern kori Superb vált a gyár legfontosabb termékévé, ám azt az új generáció érkezésekor Pozsonyba száműzte a gyártó, a műszakilag szinte azonos, új Passat generációval együtt. A felszabadult kapacitást a gyártó mostantól arra használja, hogy a főként Mlada Boleslavban készülő Octavia modellből még többet tudjon gyártani, ezzel alkalmazkodva az ötajtós és kombi karosszériaváltozatban elérhető, komoly népszerűségnek örvendő családi kompakt iránti kereslethez.


Exit mobile version