Nem csak az EU autógyártói kongatják a vészharangot: a Nissan is komoly anyagi problémákkal küzd a csökkenő kereslet miatt. Ennek megoldására komoly megszorításokat terveznek bevezetni, 20 százalékkal csökkenteni fogják a globális gyártási kapacitásukat, ami 9000 munkás elbocsátásával jár együtt. Mindeközben gyors pénzforrás gyanánt eladják az egyharmadát a Mitsubishi részvényeiknek, hogy az így befolyt összegből tapasszák be a lyukakat a költségvetésen. A tervek szerint ezzel 3 milliárd dollárt spórolhatnak, ami lehetőséget ad a hosszútávú terveik újragondolására. Érdekesség, hogy nem csak a kisemberek viszik el a balhét: Makoto Uchida ügyvezető igazgató fizetését is a felére csökkentik, amolyan elszámoltatásképp a vállalat sikertelen vezetése miatt.
A korábban beígért 30 újdonságot ugyanis nem szeretnék elengedni, ám az alapoktól újratervezett, illetve frissített Nissan modellek jelentős késéssel érkeznek majd, az elsődleges prioritás a gyártó anyagi biztonsága. Az elbocsátásokkal kapcsolatban nem nyilatkoztak: senki sem tudja, hogy mikor és mely üzemekből küldik majd el a dolgozókat. Tétlenkedésre azonban nincs idő, az idei harmadik negyedévben 85 százalékponttal esett vissza a bevételük, ennek következtében pedig 60 millió dollárnyi veszteséget könyvelhettek el.