Friss Hirek

Még jobb lett a Toyota Yaris? Teszten az új, 130 lovas hibrid!

Látod a külső különbségeket a frissített Yarison? Jó eséllyel nem, hiszen nem is változott a külleme. Persze, nem is a dizájn terén akadt szüksége a modernizálásra, a beltér és a hajtáslánc-kínálat terén azonban már lehetett mit változtatni rajta. Tagadhatatlan viszont, hogy a Yaris eddig is egy kiváló autó volt, és ez után is az lesz, ám ez minden technikától és ráncfelvarrástól függetlenül már a méreteinél elkezdődik.

Hirdetés

A Yaris ugyanis mer valódi kisautó lenni. Hiába a generációváltások, nem hizlalták óriásira a mérnökök, így megmaradt az a vidám egyszerűsége, amiért az első generáció is siker lett annak idején. A Yaris nem akar nagy lenni, a mai napig mintha büszke lenne rá, hogy kicsi, és ez teljesen rendben is van így. Persze, nagyobb lett, de ha megfigyelitek, igazából csak az autó alsó része nőtt meg, az utastérnél mintha összemenne a formaterv. Ezzel kényelem és stabilitás terén már megjelennek a nagyobb platform előnyei, ám bent ülve szinte minden ugyanolyan, mint régen, csak sokkalta modernebb köntösben.

Ehhez a modernebb köntöshöz tesz hozzá leginkább a frissítés, már ami a látható részleteket illeti. A Yaris beltere ugyanis komoly felszereltség-injekciót kapott, alapárassá vált a digitális műszeregység, illetve modernebb infotainment rendszer kapott helyet a műszerfal közepén. Ebbe a konkrét tesztautóba ráadásul mindenből a legnagyobb került, így a sofőr előtt 12,3 colos a kijelző, a központi érintőképernyő pedig 10,5 colos. Ettől persze nem lesz prémiumtermék a kis Yaris, hiszen – lássuk be – ezek már nem is prémium extrák manapság. Éppen ezért mindezt ugyanaz a költséghatékony anyaghasználat, valamint ergonomikus, de egyszerű megoldások veszik körül.

Hirdetés

Ami kivételt képez a spórolás alól, az természetesen az első két ülés, illetve a multifunkciós, bőrrel borított kormánykerék, hiszen ezekhez ér majd a legtöbbet a sofőr, itt látszik igazán, hogy egy mennyire magasan felszerelt Yarisban ülünk. Az autó méretei ellenére egyébként egész korrekt a hátsó sor helykínálata is, de természetesen csak a maga kategóriájában. Érthető okokból hátul már jóval kevesebb az extra, illetve még olcsóbb hangulatot ébreszt az anyagminőség. A csomagtartó sem félelmetesen kicsi, ráadásul a variálhatósága is kiemelkedő, ezt mondjuk már megszokhattuk a típustól.

Ahhoz azonban inkább az autó másik végén kell keresgélni, hogy a legkomolyabb újdonságot is megtaláljuk a friss Yarisban, ez pedig nem más, mint a két hibrid hajtáslánc-opció. A kevesek által kedvelt, elektromos rásegítés nélküli 1,0 literes háromhengeres ment a levesbe, ráadásul hibridből is csak két opció maradt az 1,5 literes, készletről elérhető alapmotor mellé. Mindkettő a legújabb, ötödik generációs hajtáslánc-technológiával dolgozik. A gyengébbik, 116 lóerős opció is bőven elég erős egy ekkora autóba, ám ezt a konkrét tesztautót a 130 lóerős csúcsváltozattal szerelték.

Ez a legdrágább hajtáslánc-opció – bár valóban nem túlzás vagy erőfitogtatás – szerintem kissé felesleges, tekintve hogy elég ritkán fogja kihasználni egy átlagos Yaris felhasználó a főként autópályás előzéseknél érződő erőtöbbletet.

Sokat költött a Toyota arra is, hogy elfedje a háromhengeres motor hangját és rezonanciáját, ennek részeként az e-CVT osztóművet is úgy hangolták, hogy amennyire csak a hatékonyság megtartásával lehetséges, kerülje a “magas fordulatszámon bőgetést”. Így valóban igaz rá, hogy minden téren fejlődött a kínálat, ám én személy szerint a maga puritán mivolta miatt is szerettem a kézi váltóval és aprócska motorral szerelt alap-elődöt is, amit szívesen látnék viszont a kínálatban akár az 1,5 literes helyett is, ám innen is jól látszik, hogy miért nem én vagyok a vásárlóközönsége ennek a modellnek.

A Yaris szépsége azonban szerintem leginkább abban rejlik, hogy igazából ez a csomag is éppen elég lenne a legtöbb közlekedőnek. Főleg így hogy már az alapmotor is kellően erős az autópályás közlekedéshez, a legmodernebb biztonsági és szórakoztató technika is helyet talált benne, illetve hiába kicsi, nőtt annyit, hogy négy főre még használható legyen. Négy keréken guruló bizonyíték arra, hogy mennyire felesleges pazarlás és fényűzés a legtöbb hatalmas, modern SUV, amivel anyu viszi az iskolába az egyetlen gyereket.

Hirdetés

A világmegváltó teóriák helyett azonban jöjjenek inkább az árak: hibrid rendszer nélkül magánügyfélként már akár 6,99 millióért hazavihető a Yaris, ha találsz még megfelelőt készleten, ám igazából már csak a hibridekből áll a frissített kínálat, az alapár pedig így 8,4 millió. Ha ragaszkodsz az erősebb hajtáslánchoz, akkor viszont már legalább 10,38 millióval kell számolni, ráadásul a képeken látható tesztautó is ez a Premiere Edition “alapfelszereltség”, felár nélküli, neptunkék színben, fekete tetővel. Ha nagyon elrugaszkodnál, és az abszolúte csúcsváltozatot kérnéd, akkor is 10,87 millió a végösszeg. Nem kimondottan olcsó tehát a Yaris, de nem is rossz ajánlat ezért a csomagért, nem véletlenül kategóriája legnépszerűbb modellje a kis Toyota.


























Exit mobile version