A magyar autósok 43 százaléka munkába vagy iskolába járásra használja a járművét elsődlegesen, valamivel több mint ötöde pedig főként a bevásárlás miatt indul útnak – derült ki a Chery Group megbízásából készített reprezentatív felmérésen. A nemek között viszonylag nagy eltérés figyelhető meg: a férfiak 46 százaléka megy így a munkahelyére, míg a nők csupán 39 százaléka. A hölgyeknél viszont magasabb azok aránya (26%) akik elsősorban bevásárláskor veszi hasznát, itt a férfiak csak mintegy ötöde jelölte meg ezt az opciót elsődlegesként.
A felmérés korcsoportokra lebontva is megvizsgálta az autózási szokásokat. A 16-59 évesek negyede minden nap volán mögé ül, további 15 százalék pedig hetente többször. A mindennapos vezetés a férfiak (32%) és a diplomások (31%) körében magasabb az átlagnál. A reprezentatív kutatás ugyanakkor azt is feltárta, hogy a válaszadók harmada soha nem vezet.
A rádióhallgatás továbbra is letaszíthatatlan a trónról, a megkérdezettek 39 százalékának még mindig ez a legfőbb időtöltés autózás közben. Másik harmaduk viszont inkább a saját válogatását hallgatja, a fiatalok körében pedig még magasabb ez az arány, mintegy 50 százalék. 10 százalék nem a zenében látja a lehetőséget, inkább podcastet hallgat, míg 11 százalék úgy nyilatkozott, hogy csak és kizárólag a vezetésre összpontosít.
A Chery Group felmérése az utazási komfortra is kíváncsi volt. A válaszadók az utastér kialakítását (37%) és a kezelőszervek könnyen elérhető, logikus elhelyezését (34%) tartják a legfontosabbnak. Előbbi főként a 40-49 éves korosztály számára prioritás, ám ennél érdekesebb, hogy az 50-59 évesek számára a vezetéstámogatók élveznek kiemelt figyelmet.
A megkérdezettek 52 százaléka üdvözöl minden olyan megoldást, amelyek biztonságosabbá teszik a vezetést. Ugyanakkor 21 százalék szerint a járműnek csupán figyelmeztetnie kell, a végső döntést és a cselekvést a sofőrnek kell megtennie. A megyei jogú városokban valamivel magasabb ez az arány: ott mintegy 33 százalék vélekedik eképpen. Mindössze 4 százalék nyilatkozott úgy, hogy kifejezetten ellenzi a technológiát, 6 százalék pedig egyáltalán nem is ismeri.
55 százalék évente legalább egyszer meglátogatja valamelyik szervizt, ennek közel fele inkább féléves ciklusban viszi autóját a szerelőhöz. A Chery Group által megosztott diagramon persze az is jól kirajzolódik, hogy viszonylag nagy számban vannak azok is, kik csak akkor mennek, ha már nagyon muszáj.