Szűk egy hete írtunk róla, hogy bizonyos értesülések szerint novemberben elkészül az utolsó Ford Focus is, ezzel a márka modellpalettájáról eltűnnek a hagyományos autók, hiszen egy ideje már Fiesta, és Mondeo sem kapható az öreg kontinensen. Jim Farley, a vállalat vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta, hiába voltak ezek a típusok népszerűek, nem termeltek elég profitot az új nemzedék kifejlesztéséhez.
A Ford részesedése a tömegmodellek kivezetésével meredeken bezuhant Európában. 2024-ben 17 százalékkal kevesebb személyautót regisztráltak, sőt, a piaci részesedésük is 4 százalékról 3,3 százalékra csökkent. A csökkenő tendencia ráadásul idén januárban is folytatódott, 3,9 százalékkal kevesebb autót értékesítettek mint a múlt esztendő azonos időszakában.
Ugyanakkor a Ford látszólag nem kíván lemondani az európai piacról. Hétfőn a vállalat bejelentette, hogy 4,4 milliárd dolláros (mai árfolyamon 1761 milliárd forintos) befektetést eszközöl a németországi termelőegységeinél. A tőkét nem egyszerre, több részletben használják majd fel. A gyártó alelnöke, John Lawler elmondása szerint minderre azért van szükség, hogy a Ford hosszútávon is sikeres legyen Európában, amit csak a költségek csökkentésével, és nagyobb hatékonysággal lehet elérni.