Friss Hirek

Reflektorfényben a családi vállalatok

A K&H idén kilencedik alkalommal díjazta azokat a hazai családi vállalatokat, amelyek üzleti magatartása, szemlélete iránymutató, valamint követendő példa lehet mások számára is. A K&H családi vállalatok kiválósági díjban ismét azok a cégek részesülhettek, akik a kategóriájukban kimagasló eredményt értek el.

A K&H mindig is fontosnak tartotta a szoros partnerséget a családi vállalkozásokkal, amelyek a portfóliója közel felét teszik ki. Épp ezért járult hozzá fejlődésükhöz az elmúlt évek során 720 milliárd forintnyi hitelkitettséggel. A pénzügyi támogatás mellett ugyanakkor elengedhetetlen a cégek szakmai elismerése is, hiszen a legpéldamutatóbb megoldásokat alkalmazó cégek inspirációul szolgálhatnak más családi vállalatok számára is. A 2016-ban életre hívott K&H családi vállalatok kiválósági díj éppen ezt a célt szolgálja: hogy támogassa és elismerje a magyarországi családi tulajdonban lévő vállalatok hozzájárulását a gazdasághoz és elkötelezettségüket a társadalom és a környezetük iránt.

„A K&H családi vállalatok kiválósági díjra idén is négy kategóriában lehetett pályázni. Hosszú távú stratégia kategóriában a cég sikeres működésének, növekedésének fenntartását és a gazdaságon belüli jelentős, előremutató szerepét díjaztuk. Innováció kategóriában az elmúlt években már megvalósult vagy a közeljövőben tervezett fejlesztéseket és azok hatásait vettük figyelembe. A környezetvédelmi fenntarthatóság kategória nyerteseit a környezetszennyezés csökkentésére irányuló tevékenységeik alapján választottuk ki. A sikeres generációváltás kategória díjazottjai pedig azok a vállalatok lehettek, amelyek eredményesen beépítették családi értékeiket a vállalatvezetésbe. A szakmai zsűri ezúttal hat kiemelkedő vállalatot részesített a díjban” – mondta el Ékes Ákos, a K&H családi vállalatok központ vezetője.

INNOVÁCIÓ

FINO-FOOD Kft.

„Zéró kompromisszum”

A FINO-FOOD Kft. tulajdonosa, az Egyed család, több mint 30 éve kezdett minőségi tejtermékek gyártásába. Egyed László, az alapító-tulajdonos, már gyerekkorában közel került a tejipari ágazathoz, hiszen nagyszüleinek tehenei voltak, így nemcsak a tejfeldolgozás folyamatait, de az értékesítés csínját-bínját is elsajátította. A vállalat 2006-ban kezdte meg működését Kaposváron, egy olyan régióban, ahol a tejfeldolgozáson kívül tehenészeti telepek működtetésével és termőföldek művelésével is foglalkoznak. Farmjaikon több mint 5000 szarvasmarhát tartanak, közülük kb. 2400 tejelő. A vállalat 2021-ben vegán, növényi alapú termékekkel bővítette portfólióját Fino Vegajó márkanév alatt. A 2021-es bevezetést követően a Fino Vegajó termékcsalád 5 terméke közül a tejmentes túróalternatíva elnyerte a dubaji Gulfood nemzetközi vásáron a „Leginnovatívabb termék” díját. Legfrissebb újdonságuk, a 2023 szeptemberében bevezetett Fino Vegajó Vegan bar, egy roppanós, mártott desszertrúd, amelyet a tejallergiások is fogyaszthatnak.

KÉSZ Csoport

Adatokból épület

A KÉSZ Holding Zrt. a több mint négy évtizedes múltra visszatekintő KÉSZ Csoport irányító vállalata. Ez Magyarország egyik legszélesebb portfólióval rendelkező, építőipari fókuszú, technológia-vezérelt vállalatcsoportja, amely nemzetközi jelenléttel is rendelkezik. Egyedi struktúrájuknak köszönhetően képesek kiszolgálni az ügyfeleiket az építőipar teljes palettáján, a tervezéstől a gyártáson át a megvalósításig. A szakértelem mellett a családi vállalati alapokon nyugvó értékrendszer is hozzájárul ahhoz, hogy a KÉSZ Holding Zrt. zökkenőmentesen irányíthassa a hazai tag- és nemzetközi leányvállalatok működését. Ezt támogatja az információáramlást segítő BIM (Building Information Management) munkamódszer is, amely lehetővé teszi az adatok egységes kezelését és hatékony felhasználását az ajánlatadástól egészen az épület életciklusának a végéig. A BIM módszertan gyakorlati implementálására hozták létre BIM stratégiájukat, amely mentén edukációs és ösztöndíjprogramot is működtetnek. E programok célja a cégcsoportban meglévő kompetenciák megosztása, fejlesztése és a hiányzó képességek megszerzése. A belső képzések és az ösztöndíjas diákok bevonása a mindennapi folyamatokba elősegíti a cégcsoport BIM-transzformációját, digitális rátermettségük növeli az építőipari digitalizációt, miközben ők maguk is fejlődhetnek szakmailag.

KÖRNYEZETVÉDELMI FENNTARTHATÓSÁG

Axiál Kft.

Fenntarthatóság és siker a Harsányi család vezetésével

Az AXIÁL Kft. mára az ország teljes területén jelen van. A Harsányi család tulajdonában álló vállalat fő tevékenységei a mezőgazdasági és építőipari gépek, valamint a hozzájuk kapcsolódó alkatrészkereskedelem és szerviztevékenység. Céljuk, hogy vásárlóik a cég által kínált termékeket és szolgáltatásokat kiváló minőségben, jó áron, egy helyen találják meg. Kezdetben kizárólag a mezőgazdaság igényeit kielégítve, gépalkatrészek forgalmazásával foglalkoztak, később szervizszolgáltatással is bővítették portfóliójukat. Szervizszerelőik nemcsak a műhelyekben, hanem a meghibásodás helyszínén is elvégzik a szükséges javításokat. Az új gépek forgalmazása mellett 2003-ban megkezdték a használt gépek értékesítését is, ezzel is elköteleződve a környezettudatosság mellett. Emellett a cég szinte minden telephelyén korszerű napelemrendszert működtetnek, így hozzájárulva a cég karbonlábnyomának csökkentéséhez. Évek óta törekszenek a papírmentességre, minden lehetőséget megragadva a digitalizációra. Dolgozóik számára névre szóló kulacsot biztosítanak, kiváltva ezzel a műanyag palackok használatát. Ezek az intézkedések jól szemléltetik hitvallásukat, miszerint: „Látjuk, hogy a jövőnk érdekében nem elég csak beszélni a társadalmi szerepvállalásról, hanem tennünk is kell érte. Ezen az úton haladva újabb célokat tűztünk ki magunk elé, hogy hozzájáruljunk a jövő környezetének kedvező alakulásához.”

Biofilter Környezetvédelmi Zrt. 

Körforgásban a környezetért!

A Biofilter Cégcsoport a bioenergetikai szektor kiszolgálására szakosodott környezetvédelmi céghálózat, amelynek célja, hogy a begyűjtött szerves hulladékot 100%-ban újrahasznosítsa, ezáltal biztosítva a körforgást. Magyarországon elsőként ők alakították ki a használt sütőolaj intézményi begyűjtésének rendszerét, 2011-ben pedig már hazánk egyik vezető üzemanyagtöltő hálózatán is megtalálhatók voltak a Biofilter Zrt. által kihelyezett lakossági használt étolajgyűjtő edények. Azóta már több töltőállomás és nagyobb élelmiszerlánc is csatlakozott a kezdeményezéshez. Ennek eredményeként 2013 és 2023 között közel 5 ezer tonna használt sütőolajat gyűjtöttek be a lakosságtól, amely bioüzemanyagként hasznosult újra. A vállalat nemcsak tevékenységével ügyel a fenntarthatóságra, hanem saját környezetét is tudatosan igyekszik óvni. 2015-ben bevezették a Zöld Iroda programot, hogy elérjék céljukat, a papírmentes irodát. 2022-ben fejezték be a vállalat napelemes rendszerének fejlesztését, a fel nem használt energiát pedig visszatáplálják a hálózatba. 2023-ban pedig elsőként alkalmaznak robotkart, amelynek segítségével forradalmasítják a hulladékfeldolgozást és a minőségi biogáz-alapanyagok előállítását.

HOSSZÚTÁVÚ STRATÉGIA

Schiller Autó Család //  BYD Schiller

Gumiszerviztől az elektromobilitásig

A Schiller Autó Család története egészen az 1980-as évek elejére nyúlik vissza, amikor Schiller Péter megnyitotta gumiszervizét és autójavító műhelyét a XIII. kerületben, melyet követően az ország egyik első, ha nem a legelső privát kézben lévő használtautó kereskedését alapította meg 1989-ben. A következő mérföldkő mind a család, mind a vállalkozás életében 1991-ben következett, amikor megkapták a jogot az Opel gépjárművek értékesítésére. A vállalkozás rövid időn belül hatalmas népszerűségnek örvendett, köszönhetően jól csengő szlogenjének: „Schiller Opel, a szerviz szuper”. A vállalat gyorsan kinőtte magát, és a 2000-es évek elején sorra nyitotta meg új márkakereskedéseit. Később a szélesebb ügyféligények kiszolgálása érdekében 2007-ben autók rövid- és hosszú távú bérbeadását is elkezdte. A cégcsoport 2021-ben nyitotta meg az új központi telephelyét Újpesten a Váci út 119/C szám alatt, ahol ma Skoda, Toyota és Lexus autókat értékesítenek. 2024 februárjában azonban változások történtek a Schiller Autó Család életében. Ugyanis az őket ikonikussá tévő Opel szalonnak búcsút intettek, teret engedve a teljesen új, innovatív BYD modelleknek. Hitvallásuk, amely szerint minden ügyfelet úgy szolgálnak ki, mintha családtag lenne, átsegítette a három generációs vállalatot bármilyen kedvezőtlen gazdasági körülményen, hiszen stabil ügyfélkörre támaszkodhatnak. A BYD elektromos és plug-in hybrid autók értékesítésével az elsők között adaptálódtak az új autópiaci trendekhez, amiben a technológiában és tudásban élen járó, kiváló ár-érték arányú kínai gépjárműveket forgalmaznak.

SIKERES GENERÁCIÓVÁLTÁS

K&V Nemzetközi Fuvarozó Kft.

Új korszak, régi értékek

A vállalatot Koncsos Éva és Varga József alapították 1989-ben, a Heves vármegyei Markaz községben. Kezdetben kizárólag közúti árufuvarozással foglalkoztak, de az évek során számos más területtel bővült a profiljuk. Létrehoztak egy vontatók karbantartására szakosodott saját szervizüzemet, majd 2000-ben egy műszaki vizsgabázist és töltőállomást is kialakítottak. 2004-ben a logisztika területén is elkezdtek tevékenykedni, 2013-ban pedig megépült első logisztikai központjuk, és elindították személyszállítási üzletágukat is. Mindezeknek köszönhetően mára több mint 500 alkalmazottal büszkélkedhetnek. A vállalat legfontosabb értékei közé tartozik a fejlődés iránti elkötelezettség, amelyet 2022-től az alapítók gyermekei visznek tovább, új energiát és friss szemléletet hozva a cég életébe, amelynek gyerekkoruktól kezdve részesei. A két generáció harmonikus együttműködése, valamint az ezt követő sikeres generációváltás eredményeként a vállalat évről évre töretlenül növekszik és fejlődik. A K&W Kft.-nél hiszik és vallják: „A mi piaci területünkön csak kompromisszumok nélküli, precíz, pontos és gazdaságos megoldásokkal, kiváló minőségbiztosítással, a határidők szigorú betartásával, továbbá a környezetünk iránti felelősséggel szabad munkát végezni.”

The post Reflektorfényben a családi vállalatok appeared first on Forbes.hu.


Exit mobile version