Friss Hirek

Soha ennyi új Toyota és Lexus nem talált még gazdára Magyarországon

A Toyota 2024-ben történelmi rekordot jelentő 18 122 darab új autó értékesítésével, 12,4%-os piaci részesedéssel őrizte meg piacvezető pozícióját a teljes magyarországi újautó-piacon. Ugyanakkor fontos tudni, hogy a magyarországi regisztrációt követő fél éven belül sok-sok járművet kivonnak a forgalomból, hogy aztán egy másik országban ismét értékesítsék. Ezért a kivonásokkal tisztított piaci adatok a teljes piaci adatoknál sokkal reálisabb képet adnak az ország újautó-eladásairól és az aktív autópark alakulásáról. Ezek ismeretében pedig elmondható, hogy a teljes piacon  a Toyota 2132 darabos előnnyel végzett az élen. Ez azt jelenti, hogy a kivonásokkal tisztított magyarországi személyautó és kisteherautó-piacon összesen 17 371  darab új Toyota talált gazdára, amellyel a márka 14,6%-os piaci részesedéssel és legközelebbi versenytársához képest 5171 darabos előnnyel lett a legkelendőbb újautó-márka Magyarországon, azaz 42%-al adott el több autót, mint legközelebbi kihívója.

Ha külön vizsgáljuk a részpiacokat, akkor 14 622 új személyautó eladásával és 12,9%-os piaci részesedéssel, illetve 3500 új haszonjármű eladásával és 14,1%-os részesedéssel zárt a második helyen a Toyota. A kivonásokkal tisztított adatokat vizsgálva ugyanakkor azt láthatjuk, hogy a Toyota nem csak az összevont személyautó és kishaszongépjármű-piacon áll az élen, hanem 14 281 darabos értékesítéssel, 14,2%-os piaci részesedéssel és legközelebbi versenytársához képest 2245 darabos előnnyel a személyautó piacon is. A kishaszongépjármű-piacon a márka második helye a kivonásokat követően sem változik, azonban részesedése jócskán megnő, 3090 darabbal, 17,1%-os szegmensrészesedéssel ezüstérmes.

A kivonásokkal tisztított piaci eredmények ismeretében így egyértelműen kijelenthető, hogy a Toyota márka a legkelendőbb a magyarországi személyautóvásárlók körében: nem kevesebb, mint 18,7%-al több Toyota személyautó talált gazdára és marad a magyar utakon, mint a második legkeresettebb személyautó márkából. A magyarországi személyautó piacon az összes márkára vetítve a kivonások aránya 17.1%, azaz ennyivel kevesebb új személyautó jelenik meg valójában a magyar utakon. Természetesen van olyan szereplő is ahol ez meghaladja az 50%-ot, és van olyan is ahol gyakorlatilag zéró, a Toyota esetében 2,3%.

Ha a Toyota Central Europe – Hungary összesített eladásait nézzük, tehát a Lexus és a Toyota eredményeit egyszerre, akkor  19 615 darabot látunk, ami 13,4%-os együttes piaci részesedést jelent. Továbbá azt is, hogy minden hetedik hazánkban eladott új autó ettől a hatalmas japán vállalattól érkezett.


Exit mobile version