Friss Hirek

Sorra előzik meg a kínai márkák az európai autókat a briteknél

Többek között a Fiatot is legyőzte a BYD mellett a Chery által gyártott Omoda is az Egyesült királyságban, már ami az október havi eladásokat illeti. A szigetországban 870 Omoda modellt, illetve 780 BYD villanyautót sikerült értékesíteni, míg Fiatból 779 példány kelt el. Ennél jóval sokkolóbb azonban, hogy bár az angolok is tisztában vannak vele, hogy az MG már kínai, mégis 5303 példányt vásároltak októberben. Ezzel a kínai technikából dolgozó MG a francia technikából dolgozó Vauxhall elé került. A vauxhall szintén egy komoly múltra visszatekintő angol márka, amely már évtizedek óta átemblémázott Opeleket forgalmaz.

Hirdetés

Persze, ezek közel sem a legnagyobb márkák, ám rengeteg a bejáratott név, amelyeket gond nélkül hagynak hátra a kínai gyártók a versenyképes áraikkal. A kínai modellek a Volvo nélkül is 4,8 százalékát teszik ki az angliai újautó-piacnak. Azt sem szabad azonban elfelejteni, hogy az Egyesült Királyság nem szabott ki büntetővámokat a kínai autókra, ám azt is fontos megjegyezni, hogy rengeteg kínai gyártó kizárólag az angol piac miatt kell, hogy jobbkormányosként is gyártsa a járműveit, ami szintén látványos extra költséget jelent. Tagadhatatlan, hogy messze még, amikor a legnagyobb gyártóknak kell a fejüket vakarni a keleti konkurencia miatt, ám azt is be kell látni, hogy alig néhány év alatt az abszolút semmiből a kisebb és közepes márkák sorába léptek elő ezek a gyártók Európa-szerte.












Exit mobile version