Friss Hirek

Streamingre bezzeg nem sajnáljuk a pénzt!

Népszerű a streaming, de csökkent a felhasználók száma. Az NMHH új felméréséből kiderül, mit néz és mennyit költ erre a magyar!

Mi történt? A Netflix a kedvencünk és egyre többet költünk a streaming platformokon valóm előfizetéseinkre. De hiába növekszik a szektor és jelennek meg folyamatosan új szereplők, nem gyarapszik a felhasználók száma. Megjelent a a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) évente végzett reprezentatív felmérése.

Főbb eredmények.

Húsz százalékkal csökkent a streamingszolgáltatók oldalait számítógépről vagy mobileszközről látogató magyarok száma az egy évvel korábbihoz képest.

A leglátogatottabb streamingfelület itthon a Netflix volt, heti 1 millió 69 ezer látogatóval az idei első félévben.

Több mint kétmillió felnőtt rendelkezik legalább egy streaming előfizetéssel. A felhasználók közel fele 2-4 streaming szolgáltatónál is van, tehát több előfizetéssel is rendelkezik.

A háztartások közel fele – 44 százaléka – néz streaming platformokat.

TOP látogatott streaming oldalak:

Netflix: heti 1 millió 69 ezer látogatóval

HBO Max: 419 ezer felhasználót vonzott egy héten 

Disney+: 285 ezres eléréssel

TV2 Play: 259 ezren látogatták hetente

RTL+: 144 ezer

SkyShowtime: 122 ezer

Amazon Prime Video: 65 ezer

Telekom TV GO: 52 ezer

Nemzeti Filmintézet Filmio: 5 ezer látogatót vonzott egy átlagos héten.

Miért csökken a felhasználók száma? A legjobb anyagi helyzetű háztartások 65 százaléka használt előfizetéses lekérhető videócsatornát, a legrosszabb pénzügyi helyzetben lévőknek csak 24 százaléka. 

A negatív tendencia mögött a médiahatóság tehát a koronavírus-járvány alatt kivételesen magasra ugró fogyasztási értékek normalizálódását valószínűsíti. Még mindig nem sikerült meghaladni a videómegosztó oldalak covid-időszak alatti elképesztő nézettségét – tájékoztatta a Világgazdaságot a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).

Mennyit költünk? Egyre többet. Az átlagos háztartások összes kiadásának mintegy egytizedét, átlagosan 6 061 forintot fizetnek. A kutatás szerint egyre növekvő összeget költenek a magyar családok streaming szolgáltatásokra. 

Meddig engedhetjük meg? Gazdasági recesszió esetén priorizálnánk. Nem csak a streaming szolgáltatók szívnák meg. A választ adók 75 százaléka a filmes streaming előfizetésre fordított díjaiból faragna le, 78 százalék a videómegosztó portáloknak kifizetett összegekből, 81 százalékuk pedig az audio streaming szolgáltatások díjaiból.

The post Streamingre bezzeg nem sajnáljuk a pénzt! appeared first on Forbes.hu.


Exit mobile version