Friss Hirek

SWEET.TV platform: a digitális hirdetés új korszaka

A digitális technológia világában ritkák az igazán korszakalkotó innovációk. Katarína Dörnerová, a SWEET.TV igazgatója megosztotta meglátásait a harmadik évezred hirdetési technológiáiról, a Smart TV képernyőkön megjelenő vásárlásra alkalmas (shoppable) hirdetésekről és a streaming felület franchise-ról.

A SWEET.TV Group az elmúlt néhány évben gyors ütemű növekedésen és terjeszkedésen ment keresztül. Hogy sikerült ezt elérni?

Cégünk sikeresen működik Magyarországon és 18 másik kelet-európai, balti és balkáni országban. Több mint 10 millió felhasználónk van, akik már kipróbálták a szolgáltatást. A SWEET.TV streaming felület minőségi tartalmakat kínál a magyar nézőknek, az egész család számára: 120+ vezető tévécsatornát, 1000+ filmet, Disney és Paramount premiereket és még sok mást. De a gyors növekedés egyik fő oka az volt, hogy sikerült integrálnunk a legmodernebb technológiai megoldásokat. Ma a SWEET.TV a közönségelérés innovatív ökoszisztémája, egy hatékony eszköz a média és az üzleti világ számára, ami fejlett hirdetési megoldásokat kínál Magyarországon.

Milyen típusú technológiákról beszélünk?

Olyan technológiákról van szó, amelyek egyre komolyabb szerepet játszanak a televíziós és digitális reklámpiacok átalakításában és egységesítésében. 

A hagyományos televíziós hirdetés még mindig rengeteg lehetőséget kínál, viszont egy ideje lényeges változást látunk a fogyasztói magatartásban. Az emberek akkor akarják nézni a kedvenc tartalmaikat, amikor az nekik kényelmes, és úgy, hogy igazodjon a preferenciáikhoz. Emellett pedig évről évre növekedést figyelhetünk meg az okostévék értékesítésében.

A világ vezető marketingesei most a CTV-ben (Connected TV) rejlő lehetőségeket kutatják, mint a jövőbeli növekedés egyik ígéretes útját. A Statista Market Insights szerint például 2024-ben a CTV reklámköltés Európában várhatóan eléri a 2,77 milliárd eurót, ami 5,26 százalékos növekedést jelent. A cégek egyre nagyobb hajlandósággal fektetnek abba, hogy a vásárlók otthonában, a nagyképernyőn keresztül hirdessenek.

Hogyan működik ez a típusú hirdetés?

Ilyen például a SWEET.TV platformon a FAST-modell (Free Ad-Supported Streaming TV, azaz ingyenes, reklámbevételekből támogatott streaming televíziózás), ami a CTV-szegmensben egy úttörő lineáris hirdetési formátum. Nagyban hasonlít a hagyományos televíziós reklámozáshoz, csak ez digitális környezetben zajlik. A targetálás a brand egyedi igényeihez igazítható, és egy speciális szoftver (DSP) biztosítja a mérőszámok átláthatóságát és pontosságát.

FAST-technológiánk kompatibilis szinte minden CTV operációs rendszerrel és egyéb típusú készülékkel, még régebbi modellekkel is.

A SWEET.TV a Samsung globális partnere. Mik ennek az együttműködésnek a sajátosságai?

Megtisztelő számunkra, hogy 2018 óta együttműködhetünk a Samsunggal. Azóta bebizonyítottuk, hogy megbízható partner vagyunk egy csúcstechnológiás termékkel, és így fejlődhetett a partnerségünk globális együttműködéssé. 2024-től kezdve a Samsung Smart TV távirányítói Magyarországon és 17 másik európai országban külön SWEET.TV gombot kapnak az olyan nemzetközi óriások mellett, mint a Netflix, a Disney+ vagy az Amazon Prime. Ez gyors és egyszerű hozzáférést nyújt a felhasználóinknak a platformunkhoz. A SWEET.TV pedig közvetlen hozzáférést kap az okostévé-tulajdonosok többmilliós közönségéhez.

Ráadásul megkönnyítjük a SWEET.TV elérését az okostévéken azáltal, hogy elhelyezzük az alkalmazást a kezdőlapon, ami a tv bekapcsolásakor azonnal látszik. Ez növeli a FAST-modell hatókörét és összességében a platform közönségének elérését is.

A SWEET.TV egyik egyedülálló ajánlata a streaming felület franchise. Ki a célközönsége ennek, és mitől olyan különleges?

A B2C szegmens mellett a SWEET.TV vállalati megoldásokat is kínál más piaci szereplők számára. Ebbe beletartozik az ОТТ megoldások professzionális auditálása, testreszabható – úgynevezett white-label – OTT platform fejlesztése és egy kulcsrakész üzleti megoldás: a SWEET.TV franchise. Ez a franchise a kiskereskedők, a távközlési vállalatok és az internetszolgáltatók igényeit szem előtt tartva lett kialakítva. Segít nekik abban, hogy 3-4 hónap alatt elindítsanak egy streaming vállalkozást a SWEET.TV márkanév alatt, egy kész technológiai bázis, 24/7/365 támogatás, monetizációs eszközök, növekedési stratégiák, tartalmi szakértelem és 16 éves tapasztalat segítségével. Egy partner számára ez azt jelenti, hogy 4-5 évet és több tízmillió eurót takarít meg azzal, hogy nem kell saját ОТТ megoldást kidolgoznia, és azt tesztelnie, fejlesztenie és karbantartania.

A franchise-átvevő számára a legfőbb előny az, hogy a streaming platform segítségével szinergiát teremthet és fellendítheti alapvető üzletágát. Ez növekedést eredményez piaci kapitalizációban, forgalomban és a felhasználónkénti átlagos bevételben (ARPU) az előfizetési díj, a hirdetések monetizálása és számos más eszköz segítségével. Emellett a platform értékes eszközként szolgál a rendszeres marketingkommunikációhoz is a franchise-átvevő és az ügyfelei között.

The post SWEET.TV platform: a digitális hirdetés új korszaka appeared first on Forbes.hu.


Exit mobile version