Friss Hirek

Tavares szerint a marketingesek hibája, hogy nem fogy a Fiat 500e


Ismét nem tudott olyan kevés autót előállítani Mirafioriban a Fiat 500e gyártósora, hogy megfeleljen a minimális keresletnek: további rendelések híján eredetileg december 18. és január 5. között tervezték szüneteltetni a gyártást, majd ezt kibővítették a december 2. és december 17. közötti időszakkal. Mindez azt jelenti, hogy több mint egy hónapig megint nem készül majd egyetlen árva Fiat 500e sem, így a gyártósor dolgozóira sem lesz szükség ebben az időszakban.

Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója a marketinges csapatok alkalmatlanságával indokolta a Fiat 500e mellett a Maserati modellek vártnál alacsonyabb népszerűségét is.

A megoldás azonban már készül a problémára, egy hibrid változatot is fejlesztenek az eredetileg kizárólag elektromosnak ígért jelenlegi Fiat 500 generációból. Ne feledjük: a 2007-ben bemutatott előző Fiat 500 sorozat minden egyes piacon jóval népszerűbb tudott maradni, ahol párhuzamosan forgalmazták új autóként mindkét változatot.
Több mint kétszer annyiba kerül az elektromos Fiat 500 Magarországon, mint amennyiért az utolsó benzines példányokat dobják utánad újonnan
Persze, arra senki sem hívja fel a figyelmet a cégcsoport nyilvános kommunikációjában, hogy a régi Fiat 500 súlyos milliókkal került kevesebbe a tisztán elektromos utódnál, részben a lengyel gyártás és a kevésbé prémium pozicionálás végett.

Összevetésképp: készletről jelenleg még hazánkban is kapható a benzines 500, méghozzá 5,5 millió forintért, miközben az elektromos változat 11,5 millióról indul.

Remélhetőleg a hamarosan érkező hibrid változat árai is visszatalálnak majd a realitás talajára. Ha pedig mégsem, akkor legalább már tudjuk, hogy a probléma nem a pénztárcák vastagságában, és az autó aligha versenyképes specifikációjában, hanem a marketingesek alkalmasságában keresendő.








Exit mobile version