A képcsokor kezdéseként először sokkoljon maga az arc: a Golf V és a Polo IV facelift által inspirált lámpatestek messze túl nagyok erre a “Golf 4.5”-ként ismertté vált karosszériára
Ennél már csak az autó farán egyértelműbb, hogy miért nem szabad hatalmas lámpákat rajzolni egy keskeny autóra
Oldalról azonban teljesen egyértelmű, hogy ez csak egy enyhén átrajzolt Golf IV
Brazíliában egyáltalán nem létezett a Golf 5. generációja, helyette folytatták a “négyes” gyártását
Az első néhány év alatt nem változtattak a formaterven, csak 2007-ben vették a kezükbe a ceruzát a brazil dizájnerek, hogy átrajzolják a németek művét
Erre azért volt szükség, mert ekkor már nem vették meg újra és újra ugyanazt a Golfot a vásárlók, még Brazíliában sem
Az autó orrának és farának átrajzolásától megduplázódtak a brazil Golf IV eladásai 2007-ben
A műszerfalhoz alig nyúltak a brazil dizájnerek, de azért egyértelműen észrevehetők a különbségek
A beltér többi része szinte változatlan maradt
Mivel csak ez volt a Golf az országban, ezért nem kizárólag olcsó, belépő kategóriás autóként forgalmazták a modellt, készült belőle GTI is, illetve magasan extrázott, tetőablakos, gyárilag nagyobb felnigarnitúrával és jobb anyagminőséggel rendelkező változat is
A Golf VII érkezése küldte végül nyugdíjba az átplasztikázott, ekkor 17 éves modellt
Te mit gondolsz? Bejön az átrajzolt arc, vagy jó volt az a Golf IV úgy, ahogy eredetileg a németek megálmodták?