Friss Hirek

Tényleg eladhatatlan használtan a kínai autó? Íme a válasz!

Az már kiderült, hogy sokat kérnek a fiatal kínai autóikért az eladók a használtpiacon, ám mindez csak szemfényvesztés, ha eladhatatlanok

Egy hónappal ezelőtt megpróbáltam utánajárni, hogy mennyit érnek használtan a kínai autók Magyarországon, ám a választ nem lehet kideríteni csak abból, hogy mennyiért hirdetik az eladók ezeket a vasakat. Az autód ugyanis nem annyit ér, amennyiért hirdeted, hanem annyit, amennyiért valóban el is lehet adni.

Éppen ezért egy hónappal ezelőtt lementettem az összes érintett modell összes hirdetését, és most megnézem, hogy hány autót sikerült eladni ezekkel a hirdetésekkel az elmúlt egy hónapban.

Persze, azzal magam is tisztában vagyok, hogy lekerülhet egy hirdetés akkor is, ha az eladó meggondolja magát, ám szerintem ez a ritkább eset. Azt is tudom továbbá, hogy a hirdetési árakból jó eséllyel alkudtak a vevők, ám ez minden más járműnél is így van, ettől még ez egy egész jó kép lesz a végeredményről. Természetesen azt is meg fogom jegyezni, hogy hány – még most is elérhető – autónak vitték lejjebb az árát, ha történt ilyen. A keresési feltételek változatlanok: kizárólag 2020 utáni autók érdekelnek, amelyek nem szalonautók, hanem valóban fiatal használtként hirdetik őket.

MG ZS EV

Az első modell a listánkon az MG ZS EV, amelyből egy hónapja a fenti feltételekkel 12 találatot dobott a kereső, ebben a szalonautók nem voltak benne, ám egy márkakereskedés egyetlen korábbi tesztautója igen. Ezek az autók közül 2 példányt sikerült eladni az elmúlt egy hónap során, illetve 4 autó árát lejjebb vitték az eladók, minden esetben 200 ezer forinttal.  A 2 db eladott MG ZS EV helyére 6 új hirdetés érkezett, inkább a kínálat alsó harmadába.

MG ZS

Nézzük ugyanezt a típust benzinmotorral. Egy hónapja 22 példányt hirdettek, ebből ugyanúgy 1 ex-tesztautó volt, 3 példányt pedig egyenesen szürreális áron kínáltak, az újkori áránál is drágábban. Jól látszik, hogy hagyományos motorokkal teljesen más a piac: jelenleg mindösszesen 12 találatot dobott a kereső, ám ebben benne vannak az azóta felkerült hirdetések is: 15 autót a korábbi gyűjteményből már nem hirdetnek, ráadásul a még meglévő hirdetések árait is csak két esetben csökkentették az eladók, igaz 350, illetve 450 ezer forinttal.

MG HS

Hibridrendszer nélküli HS példányból egy hónappal ezelőtt 2 darabot hirdettek a Használtautó.hu oldalán, mára ez a találati lista 3 autóra bővült. Mindkét múlt hónapban hirdetett autót változatlan áron, 8,5 millió forint alatt kínálják, az új ajánlat pedig számomra kissé szürreálisnak hat, tekintve hogy 9,95 millióért hirdették meg.

MG EHS

Ugyanezt konnektoros hibridként EHS néven kínálja az MG, itt 26 autóból válogathattunk egy hónappal ezelőtt, most viszont csak 19 találat áll rendelkezésre. Vannak viszont új hirdetések is, hiszen a korábbi 26-ból 14 autó hirdetését már leszedték, főként az olcsóbban hirdetett példányok találtak gazdára, míg az új hirdetések inkább a felső harmadába érkeztek a kínálatnak.

BYD Atto 3

BYD fronton az Atto3 rendelkezett valós használtautó-kínálattal egy hónappal ezelőtt, 16 példányt hirdettek belőle. Jelenleg 15 találat áll rendelkezésre, ám ez nem jelenti, hogy mindösszesen 1 hirdetés hiányzik: 6 autó hirdetését törölték főként az alacsonyabb áron kínált példányok közül, illetve 5 új hirdetés jelent meg a kínálat középső ársávjában. A szinte új áron kínált példányok közül egy sem kelt el.

Lynk&Co 01

Egy hónappal ezelőtt 10 db Lynk&Co. várta az új tulajdonosát a Használtautó.hu virtuális hasábjain, mostanra ez a szám 12-re bővült. Ráadásul konkrétan egyetlen hirdetés sem került le: amit akkor láttunk, az a mai napig fent van. Nincsenek viszont annyira fent az árak! Több olyan autó is akadt, amit egymillió forinttal olcsóbban hirdetnek most, mint egy hónappal ezelőtt. A frissen érkezett példányok azonban a kínálat alsó szegmensében próbálnak szerencsét.

Dongfeng Seres 3

A Dongfeng Seres 3 modell jelenlegi kínálata szinte teljesen ugyanaz, mint egy hónappal ezelőtt, konkrétan ugyanaz a négy autó vár a sorsára, ráadásul háromnak az ára sem változott. Egy esetben történt árleszállítás, méghozzá 400 ezer forinttal. Hasonló a helyzet a Fengon 5 modellek kínálatával: ismét pontosan ugyanazt a négy autót dobja fel a kereső, mint egy hónappal ezelőtt. Csak itt az árak kevésbé stabilak: egy esetben félmillióval olcsóbb lett a hirdetett autó, míg egy másik példány ugyanennyivel drágult, egy harmadik pedig 200 ezer forinttal kerül most többe, mint egy hónappal ezelőtt.

Dongfeng Fengon 5

Akadt tehát olyan típus is, amelyból egy hónap alatt – vélhetően – elkelt a hirdetett példányok fele, és akadt olyan is, ahol egy autó sem talált új gazdára, és csak gyarapodott a hirdetett példányok száma. Nyilván nem elég nagy a minta ahhoz, hogy tudományos színvonalú következtetéseket vonhassak le a tapasztalataimból, ám érdekes összefüggések így is akadnak. Egyrészt azok a modellek egyáltalán nem tűnnek kelendőnek, amelyek jelenleg nem kaphatók itthon újonnan, másrészt az újonnan is népszerűbb típusoknak jobban pörög a használtpiaca is.

Ezzel azonban aligha mondtam újat bárkinek, aki követi általánosságban a fiatal használt autók kínálatának alakulását, hiszen mindkét állítás nagyjából ugyanilyen mértékben jellemző a nem kínai gyártók esetében is.

Így tudnám tehát zárógondolatként összegezni is a tapasztalataimat: a kínai autók első ránézésre semmivel sem viselkednek másképp a fiatal használt autók piacán, mint a régebb óta ismert nevű vetélytársaik.  Ha most vásárolsz újonnan, akkor később, az eladáskor a választott típus adottságai és annak népszerűsége fogja eldönteni, hogy mennyien keresnek majd ilyen autót. Arról pedig, hogy megveszik-e majd, elsősorban az árazása, a futásteljesítménye és a felszereltsége fog dönteni. Ilyen egyszerű.

Te bevállalnád, hogy kínai autót vegyél fiatal használtként? Ha igen, akkor melyiket választanád a fenti típusok közül?


Exit mobile version