Friss Hirek

Tényleg összeomlott 2024-ben a német villanyautó-piac?

2023 év végén a német kormány megszüntette a magánszemélyek számára elérhető villanyautó támogatásokat, ennek eredményeképp a legtöbb elemző azt jósolta 2024-re, hogy Európa legnagyobb újautó-piacán brutálisan beszakadhatnak az elektromos személygépjárművek eladásai. Nos, tavaly Németországban mindent egybevetve 2 817 331 autót regisztráltak (ez csupán 1 százalékos visszaesés 2023-hoz képest), ebből 380 609 volt tisztán elektromos meghajtású, vagyis a BEV-ek piaci részesedése 13,5 százalékra csökkent, ugyanis 27,4 százalékkal kevesebb emissziómentes autót regisztráltak mint két évvel ezelőtt.
Ezzel szemben a full hibridek viszonylag jól fogytak, hiszen 12,7 százalékkal többet adtak el, mint 2023-ban (947 398 darabot), a HEV-ek piaci részesedése így 33,6 százalékra nőtt. A konnektoros hibridek esetében is növekedést regisztráltak (+9,2 százalékosat), viszont a 191 905 regisztrált példány csak a 2024-es német újautó-piac 6,8 százalékát fedi le. Továbbra is a benzinmotoros modellek a legnépszerűbbek 35,2 százalékos részesedéssel – ezekből 991 948 darab fogyott, 1,4 százalékkal több mint tavaly előtt. A dízelmotoros személygépjárművekből 0,7 százalékkal kevesebbet regisztráltak 2024-ben, a forgalomba helyezett 483 261 példány az újautó-piac 17,2 százalékát adta.
A márkák versenyében nincs meglepetés: a Volkswagen megőrizte piacvezető szerepét, összesen 536 888 autót regisztráltak. A képzeletbeli dobogóra a Mercedes és a BMW fért még oda. A Škoda kerek 22 százalékos növekedést produkálva a 4. helyen zárta az óesztendőt, de a 10. helyen lévő Toyota is 27 százalékos pluszt könyvelhetett el. A német piacon a Peugeot (+44,0%), a Volvo (+39,3%), illetve a Citroën (+32,9%) is szép évet zárt. Ezzel szemben a Tesla óriási visszaesést produkált, 41 százalékos mínuszt rögzítettek 2023-hoz mérten, ami nem kis részben az állami támogatások kivezetésével magyarázható. Szintén említést érdemel a FIAT (-24,8%) és a Renault (-20,4%) is, amelyek ugyancsak komoly mínuszt könyvelhettek el Németországban.
Márka
Eladott darabszám (db)
Változás 2023-hoz képest (%)
Piaci részesedés (%)
1.
Volkswagen
536 888
+3,4
19,1
2.
Mercedes
257 888
-7,0
9,2
3.
BMW
232 886
-0,1
8,3
4.
Škoda
205 593
+22
7,3
5.
Audi
202 317
-18,1
7,2
6.
SEAT
152 334
+14,9
5,4
7.
Opel
147 833
+2,0
5,2
8.
Ford
99 554
-14,6
3,5
9.
Hyundai
96 365
-9,4
3,4
10.
Toyota
95 474
+27,0
3,4
11.
Dacia
71 424
+4,1
2,5
12.
Kia
68 656
-8,0
2,4
13.
Peugeot
67 454
+44,0
2,4
14.
Volvo
62 326
+39,3
2,2
15.
FIAT
57 561
-24,8
2,0
16.
Renault
54 349
-20,4
1,9
17.
Citroën
53 025
+32,9
1,9
18.
Mazda
45 274
-2,5
1,6
19.
Tesla
37 574
-41,0
1,3
20.
Porsche
36 097
+9,9
1,3

Exit mobile version