Friss Hirek

Több európai autómárka is eltűnhet éveken belül! Ezek lehetnek veszélyben!


Két kontinensen is komoly márkapalettával rendelkezik a Stellantis, hiszen Európában az égiszük alatt fut az Alfa Romeo, az Abarth, a Citroen, a Fiat, a Maserati, a Lancia, a Peugeot, a DS valamint az Opel/Vauxhall. Emellett Amerikában a Jeep, a Dodge, a Chrysler és a RAM tartozik a Stellantis esernyője alá, vagyis összesen 14 különböző márkát igazgatnak jelenleg.

Ezek piaci teljesítménye igencsak változó, így már Carlos Tavares korábbi vezérigazgató időszaka alatt is felmerült, hogy a kevésbé jól futó márkáknak búcsút kellene inteni. Antonio Filosa viszont az ügyre rálátó források szerint nem biztos elődje döntésében, így jelenleg mind a 14 piaci szereplő hosszútávú életképességét vizsgálja – írta meg a Reuters.

Az informátorok kiemelték, főként az európai székhelyű márkák lehetnek veszélyben, mivel számos szegmensben az eladások ugyanazon szeletéért küzdenek a konszern különböző tagjai. Konkrét neveket nem említettek, de a számok alapján nem nehéz kitalálni, mely márkák lehetnek veszélyben.

Nagy bizonyossággal kijelenthető, hogy a Peugeot, Citroën, Opel/Vauxhall trió biztonságban tudhatja magát, mivel ezek hozzák az elmúlt években a legnagyobb volument a gyártónak. Némiképp lemaradva, de a Fiat is bőven 200 ezer felett teljesít idén Európában (ide számítva az Abarth almárkát is), legalábbis ez derül ki az ACEA november végi jelentéséből, amelyben októberrel bezárólag szerepelnek az adatok. A Jeep október végén 99 ezer fölött állt, nagyjából hozva a tavalyi számokat (mindössze 3 százalékkal maradtak el a 2024-es adattól), ráadásul nem is “európai” márka, így a Reuters informátorai által elmondottakra alapozva ugyancsak biztonságban lehet.

Szinte biztosan megtartja az Alfa Romeót is, amely a konszernen belül a legnagyobb fellendülést produkálta az elmúlt egy évben. Közel 39 százalékkal több autót vettek nyilvántartásba, mint 2024 azonos időszakában, amely főként a Junior piaci bevezetésével magyarázható.

Ezzel szemben a Citroënből kivált DS tavalyhoz képest 21,6 százalékos mínuszban állt október végén, a Lancia/Chrysler páros (az ACEA egyben számolja) pedig óriási, -68,3 százalékos visszaesést hozott össze. A folyamat nagy eséllyel a múlt évben bemutatott Ypsilon körüli kezdeti lelkesedés elcsendesedése miatt történt.

A Dodge, RAM és Maserati márkákat az ACEA egyben összesíti, így a három gyártó számait külön-külön nem lehet tudni. Jelen esetben utóbbi lehet érdekes, hiszen már tavaly is keringtek pletykák az esetleges eladásáról, ám végül a Tavares vezette igazgatóság mégis megtartotta az olasz luxusmárkát.

Egyelőre nem született hivatalos döntés, amennyiben viszont mégis úgy döntene a Stellantis vezetése, hogy egyes márkákra nem tart a továbbiakban igényt, úgy még mindig felmerülhet az eladás lehetősége. A megszűnés csupán akkor lehet komoly veszély, ha nem jelentkezik érdeklődő, de ismerve a kínai előrenyomulást, Ázsiából jó eséllyel megpróbálná megszerezni valamelyik cégcsoport a már jól bejáratott európai nevet.

 


Exit mobile version