Friss Hirek

Több mint 1,8 millió utas volt áldozata április óta a magyar légiirányítási gondoknak

Európában az ötödik legrosszabb teljesítményt a magyar légiirányítás nyújtotta – legalábbis a Ryanair új petíciós oldala szerint.

Mi történik? Az Okosutas.hu azt írja: a Ryanair egy vicces nevű (kb. a légiirányítás tönkretette a nyarásunkat.com) új oldalt indított, ahol az utasok tiltakozhatnak az ellen, hogy uniós szinten képtelenek gatyába rázni a légiirányítást. Itt közölnek adatokat is az eddigi fennakadásokról. Így derült ki, 24 millió utas volt érintett eddig a légiirányítás okozta késésekben, a legtöbben a franciák hiányosságai miatt. A sorban utána Spanyolország, Németország és Olaszország következik, majd az ötödik helyen Magyarország.

Mit jelent ez? A probléma Magyarországon kifejezetten súlyos, a magyar légiirányítás hiányosságai komoly szerepet játszanak az európai késésekben is. Az 1,83 milliós, nyilván napról napra növekvő szám a magyar légiirányítás miatt késetteket jelenti, ebbe tehát nem csak az innen induló és ide érkező, hanem az ország felett átrepülő járatok utasai is beletartoznak.

Miért érdekes ez? Noha a légiirányításért felelős cég állami tulajdonban van, tehát a magyar állam felelőssége is felvethető, a kormány a Hungarocontrol vezetőjének leváltásával nyilvánította ki, hogy szerinte ki a hunyó. Az utazós szakportál felhívja a figyelmet: a Ryanair új petíciós oldala ugyan kiváló marketingeszköz, és a nyári fennakadások legnagyobb részéért valóban a légiirányítás volt a felelős, valamint az időjárás, de sokszor van hiba a légitársaságoknál is. Utóbbiaknak alapvető érdekük, hogy az utas minden késés, fennakadás esetén arra gondoljon, hogy a légiirányítók a hunyók. Ilyenkor ugyanis nem jár kártalanítás a légitársaságoktól.

The post Több mint 1,8 millió utas volt áldozata április óta a magyar légiirányítási gondoknak appeared first on Forbes.hu.


Exit mobile version