Friss Hirek

Tovább gyűrűzik a botrány Dél-Koreában a villanyautók miatt

Óriási botrányt okozott Dél-Koreában egy Mercedes EQE SUV felrobbanása még a hónap elején. A villanyautó okozta tűzeset miatt majdnem egy komplett emeletnyi jármű kiégett, illetve a mélygarázs fölött található apartmanok közül is számos megrongálódott, a lakók pedig átmeneti szállásra kényszerültek. Az eset kapcsán a szöuli kormány jelezte, alaposan kivizsgálják az esetet, és meghozzák a szükséges intézkedéseket.

Hirdetés

A koreai kormány már szeptember végén bevezetné a szigorítást, amely szerint a föld alatti parkolókba csak olyan villanyautók hajthatnának be, amelyek töltöttségi szintje 90 százalék alatt van, valamint a gyorstöltőkön is a maximális helyett csak 80 százalékra engedélyeznék a töltést.

Yoon Woon-sub professzor, a Sungkyunkwan Egyetem és a Samsung SDI kutatási részlegének vezetője az elsők között emelte fel a hangját az intézkedés ellen, mondván nincs bizonyíték, hogy a teljesen feltöltött elektromos autók nagyobb eséllyel gyulladnak ki. “Az elektromos autókat a kezdetektől úgy tervezik, hogy sosem érik el a 100 százalékos töltöttségi szintet, akkor sem, ha a műszerfalon ez olvasható. A mai napig nem bizonyított álláspont, hogy a teljesen feltöltött EV-k hajlamosabbak kigyulladni” – fejtegette a professzor.

Hirdetés

Az elmúlt három évben összesen 139 villanyautókhoz köthető tűzesetet regisztráltak Dél-Koreában, ebből mindössze 26 történt töltés közben. További 68 esetben a járműből menet közben csaptak fel a lángok, és csupán 36-szor keletkezett tűz parkolás közben. Utóbbi szám már csak azért is érdekes, mert az egész botrányt kiváltó Mercedes EQE SUV is 59 órája állt egy helyben (töltés nélkül), mikor felrobbant.


Exit mobile version