Friss Hirek

Verstappen átlépett egy határt: óriási büntetést kapott!

Carlos Sainz diadalával ért véget a 2024-es F1-es Mexikóvárosi Nagydíj. A Ferrari spanyolja egész hétvégén magabiztos teljesítményt nyújtott, és csak a kissé elhibázott indulásának köszönhető, hogy nem rajt-cél győzelmet aratott. A startnál ugyanis a mellőle elrugaszkodó Max Verstappen pozíciót fogott Sainz mellett, akinek az első kanyarkombinációban a pályát is le kellett vágnia. A címvédő hollandnak viszont esélye sem volt elhúzni, hiszen már az első körben a pályára küldték a biztonsági autót.

Hirdetés


5 körrel később a mezőnyt ismét elengedték, ugyanis ekkorra sikerült Albon és Tsunoda autóját eltávolítani a bukótérből. Bár úgy tűnt, Verstappen el tud húzi, a kilencedik fordulóban Sainz utolérte a célegyenes végén, és keményen bevetődött egykori csapattársa mellé. A spanyol még arra is figyelt a csata közben, hogy a kettes kanyarban ne sodródjon négy kerékkel a pálya határain túl, így abszolút tiszta manőverrel utasította maga mögé a Red Bullt. Néhány körrel később Norris is megérkezett a pontverseny listavezetőjére, aki Austinhoz hasonlóan most sem bánt vele kesztyűs kézzel. Kétszer is kiterelte a fiatal britet, sőt a nyolcas kanyarban koccantak is, de mindkettejük autója sértetlen maradt. A felügyelők nem voltak elragadtatva Verstappen agresszív védekezésétől, és a két manővert együttesen 20 másodperces időbüntetéssel “jutalmazták”.

Ezen a ponton már kétség sem fért hozzá, hogy ez nem a Red Bull hétvégéje lesz, de a blamához – mint az utóbbi időben oly sokszor – Pérez is vastagon hozzájárult. A hazai versenyét teljesítő versenyzőről időközben kiderült, hogy nagyjából egy méterrel a rajtkockája elől indult, ez pedig egy 5 másodperces büntetést vont maga után. A 28. körre fordulva amikor mindkét bikás autó megejtette a maga kiállását Verstappen a 15., míg márkatársa a 16. helyen haladt.

Hirdetés

Az élen Verstappen kiválásával megmerevedtek a frontvonalak a verseny középső szakaszában. Sainz 8 másodperc körüli fórt autózott ki csapattársa előtt. Leclerc szintén kényelmes előnyt tudhatott magáénak Norrisszal szemben. Az első hármas mögött végig a Mercedesek haladtak, de hatalmas volt a lemaradásuk.

Miután az élmezőnyben haladók is teljesítették a kiállásukat, továbbra is a Sainz-Leclerc-Norris trió körözött a pódiumot érő helyeken. A spanyol előnye folyamatosan olvadt a végjátékhoz közeledve, de márkatársa vélhetően nem a győzelmi ambíciói miatt közelített, hanem a vészesen zárkózó Norris elől igyekezett menekülni. A 62. körben aztán utol is érte a monacóit, ám nem kellett különösebben megküzdenie a pozícióért, hiszen Leclerc az utolsó kanyarban szélesre sodródott – az is kisebb fajta csoda, hogy nem rakta falba.

Hirdetés

Az utolsó kilenc körben már nem történt változás az első hármas között. Carlos Sainz szinte tökéletes vezetéssel megszerezte karrierje 4. Formula-1-es győzelmét, mögötte Norris futott be, míg a bónuszpontért egy extra kiállást is bevállaló Leclerc lett a harmadik. Mögöttük a két Mercedes, Hamilton-Russell sorrendben látta meg a kockás zászlót. A 20 másodperces időbüntetéssel szankcionált Verstappen szép kármentést hajtott végre, hatodikként ért célba. A két Haas ismét pontokkal térhetett haza: Magnussan 7., Hülkenbeng 9. lett, kettejük között pedig a mezőny végéről induló Piastri futott be. Az utolsó egységet Pierre Gasly zsebelte be.

Norris második helyének köszönhetően jelentős pontmennyiséget faragott a hátrányából, amely Mexikó után 47 pont Verstappennel szemben. Ennél jóval kiélezettebb a konstruktőri tabella. A Ferrari zsinórban a második futamon tudott kettős dobogóval zárni, ez pedig elég volt ahhoz, hogy átvegyék a Red Bulltól a második helyet. A McLaren továbbra is vezet, viszont csupán 29 pont az előnyük. A bajnokság Brazíliában folytatódik.

A vb-pontversenyek állása 20 hétvége után (még 4 van hátra)

Pilóták
Pontszám

Csapatok
Pontszám

1.
Verstapen
362
1.
McLaren
566

2.
Norris
315
2.
Ferrari
537

3.
Leclerc
291
3.
Red Bull
512

4.
Piastri
251
4.
Mercedes
366

5.
Sainz
240
5.
Aston Martin
86

6.
Hamilton
189
6.
Haas
46

7.
Russell
177
7.
RB Honda (VCARB)
36

8.
Pérez
150
8.
Williams
17

9.
Alonso
62
9.
Alpine
14

10.
Hülkenberg
31
10.
Sauber
0






Exit mobile version