Szűk egy hete bejárta az internetet egy dél-koreai lakópark mélygarázsában rögzített biztonsági kamerás felvétel. A videón kivehető, hogy egy Mercedes EQE SUV-ból füst szivárog, majd felrobban a jármű, és óriási lánggal égni kezd. A tulajdonos elmondása szerint az autó három napja parkolt, a detonáció pillanatában pedig nem volt töltőn, így még érthetetlenebb az eset. A helyi katasztrófavédelem öt kocsival vonult ki a helyszínre 170 tűzoltóval, akik 8 órán át próbálták megfékezni a lángokat. Ennek ellenére a tűz mintegy 140 autót semmisített meg a mélygarázsban és 46 apartmant tett lakhatatlanná, ezért 121 ember átmeneti szállásra kényszerült, 23-an pedig füstmérgezés gyanújával kórházba kerültek – számolt be az esetről a Korea Now.
Az eset után rövidesen válságtanácskozást hívott össze a dél-koreai kormányzat, amelyet a környezetvédelmi miniszterhelyettes vezetett, de jelen volt a közlekedési tárca és a katasztrófavédelem vezetője is – erről már a Reuters számolt be. A portál szerint a kabinet a jövőben szigorúbb transzparenciát követel a gyártóktól, és többek között az akkumulátorok gyártóját is meg kell nevezniük, amely eddig üzleti titoknak minősült. Az ázsiai ország legnépszerűbb gyártója, a Hyundai már közzé is tette 13 villanyautójának pontos specifikációját, ez alapján a koreai járművekben SK on, LG Energy Solution, és CATL telepek találhatóak. Az LG-t leszámítva a másik két gyártó magyarországi érdekeltséggel is rendelkezik: az SK Iváncsán, míg a CATL Debrecenben.
Mint ismert, a lítiumos akkumulátorok különösen érzékenyek a magas hőmérsékletre, az esetleges tűzesetek pedig nehezen olthatóak el. A telepek töltés közben hevülhetnek fel annyira, hogy kigyulladjanak, ám ebben az esetben biztosan nem ez okozta a problémát, hiszen a Mercedes 59 órája állt egy helyben, úgy, hogy nem csatlakoztattak hozzá töltőt.