Friss Hirek

Wizz Air kontra GVH: erről szól a 300 milliós bírság

Egy több mint másfél éves eljárásban döntött végre a versenyhatóság, mondván, „nem a levegőbe beszélnek”. A fapados Wizz Air fel fog lebbezni.

Mi történt? A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a szombati munkanapon közölte döntését a Forbes.hu-val. A teljes közlemény itt.

A Wizz Air a „szakmai gondosság követelményét sértő kereskedelmi kommunikációt folytatott” az automatikus utasfelvételi szolgáltatás lényeges jellemzőit illetően,

valamint elhallgatta, hogy ún. „többletszolgáltatásokat” külön is meg lehet vásárolni, nem csak egyes szolgátatási csomagokban, amivel „a cég a drágább csomagok irányába terelte a fogyasztókat”.

Több ebből

Wizz Air kontra GVH: erről szól a 300 milliós bírság
Évente kétszer emelnek fizetést, és mindenki fillérre tudja, mennyit keres a másik – ritka kísérlet egy ismert magyar cégnél

Mit jelent ez a gyakorlatban? A versenyfelügyeleti eljárás még 2023 elején indult – erről a Forbes.hu-n is beszámoltunk –, és csak most, 2024 augusztusában született döntés az ügyben. A GVH nem fogadta el a magyar fapados társaság vállalásait (pl. fogyasztói kompenzáció, informatikai fejlesztés), mondván, kétséges a megvalósításuk, illetve korábbi elmarasztalásra és folyamatban levő eljárásra is hivatkoznak. Így hát a kiszabott bírság 307 millió 824 ezer forint.

A sorok között. A GVH-közlemény címének eleje az, hogy „nem a levegőbe beszél a GVH”.

Persze, hangzatos szójáték, de a versenyhatóság azt is kifejezi vele, ahogy azt leírják, hogy tényleg elvárják a légitársaságoktól, hogy „a jegyeladással kapcsolatos információikat minden esetben átláthatóan tegyék közzé, és könnyen érthetően fogalmazzák meg azokat”.

Belefűzték a közleménybe azt is, hogy a GVH nemcsak szorosan követi a légi kereskedelmi piacot, de a hetekben figyelemfelhívást is küldött a fapadosoknak arról, hogy a friss reptéri káoszban is kéretik betartani a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvényt.

Szóval a „nem a levegőbe beszél” kifejezéssel mintha tényleg a most kialakult helyzetre utalnának, hogy ők bizony szóltak előre. Más kérdés, hogy a szóban forgó ügy jóval korábban indult.

A másik oldal. A Wizz Air szintén szombaton reagált a GVH döntésére.

Leírták, hogy a több mint egyéves eljárás alatt végig együttműködtek a versenyhatósággal, és hiába tartották már előtte is „jól érthetőnek, átláthatónak” a foglalási folyamatot, ennek ellenére is figyelembe vettek minden hatósági észrevételt. Sőt tettek és tettek is volna érte még többet, hogy a GVH aggályaival összhangban alakítsanak még a szolgáltatásokon.

Szóval nem értenek egyet a bírsággal és annak indoklásával, így hát jogi lépéseket tesznek. A légitársaság is hozzáteszi, hogy a most kialakult repülőtéri káosznak semmi köze az eljáráshoz, utóbbi jóval korábban indult.

Forbes.hu-ajánló. Vonatkoztassunk most el attól, hogy pontosan miért is megy a kukába az extraprofitadónak csúfolt magyar utasadó (erről több egy korábbi írásban), hirtelen az lett izgalmas kérdés, hogy hol van az a rengeteg új járat, amit erre az esetre beígért a Ryanair vezére – írja új cikkében Ács Gábor a Forbes.hu-n.

The post Wizz Air kontra GVH: erről szól a 300 milliós bírság appeared first on Forbes.hu.


Exit mobile version