A régi EQC gyártását a stuttgartiak 2023 közepén szüntették be, a modell mindössze körülbelül négy évet töltött a piacon. Most azonban érkezik az utód, méghozzá az új nevezéktan szerint, az EQ Technológiával felszerelt GLC képében. Az új GLC variáns igazából egy teljesen különálló, az alapoktól kizárólag elektromosnak fejlesztett modell, puszta marketingfogás lesz a hasonló dizájn és elnevezés. A 4Matic rendszerrel ellátott modellek a hatékonyság érdekében kizárólag hátsókerekesként is tudnak majd üzemelni.
A Mercedes mérnökei elárulták, hogy a hátsó villanymotort házon belül fejlesztették, kétsebességes váltóval. Az újdonság 800 voltos architektúrával rendelkezik, amely lehetővé teszi a 320 kW feletti töltési sebességet. Ez hatalmas lépés, hiszen a megszűnt EQC maximális DC töltési teljesítménye mindössze 110 kW volt. A csúcsteljesítmény azonban csak egy dolog, az új GLC csúcsváltozata tartósan is képes lesz a 320 kilowattot meghaladó töltésre. Ennél többet egyelőre nem tudunk az újdonságról, közzétettek viszont egy látványos képgalériát is, ahol stílusosan a téli havazásban mutatja meg magát az álcázott autó. Már ennyi is bizonyítja viszont, hogy küllemében is igyekszik majd a belsőégésű motorral szerelt változatokat utánozni a Mercedes-Benz következő elektromos generációja.

