Benzines és dízel motorokkal is megérkezett az új Audi A6

Az Audi új egyenruháját öltötte magára az új A6 Avant belső égésű motoros változata is, ezáltal továbbra is akadnak majd, akik csak mérőszalaggal a kézben tudják majd egyből megkülönböztetni az A5 változatoktól. Az elektromos A6 modellhez képest azonban jelentős a különbség, eltűnt az osztott fényszóró, illetve a hatalmas hűtőrács is visszakapta a legfontosabb funkcióját.

A küllemnek azonban feladata is van, a 0,25-ös alaktényező alig rosszabb az elektromos változat 0,24-es értékénél. Külső terén még említést érdemelnek a valódi kipufogóvégek, a gyártó állítása szerint egy életre elfelejthetjük a kamukipufogókat az Audi modelleken. Az autó alá 18 és 21 col közötti méretekben választhatnak majd felnigarnitúrát a vásárlók, a legdrágább opciók már nem is kettő, hanem három színnel dolgoznak a még feltűnőbb megjelenés érdekében.


Méretek terén nagyjából arra lehet számítani, amit eddig is tudott a belső égésű motoros A6: a tengelytáv gyakorlatilag változatlan, a teljes hossz 6 centivel nőtt 4,99 méteresre. Mellé a szélessége 1,88 méter, a magassága pedig 1,64 méter. Ezzel a megszokott, tágas belső teret, illetve a hatalmas, 503 literes csomagtartót sem kell nélkülözni, igaz, a puttony nagyjából 60 literrel kisebb lett, mint az előző generáció esetében. Felhasználói szempontból a legnagyobb különbség a modern belső tér, amelyet szintén jól ismerhetünk már az Audi legújabb generációs termékeiből. A központi érintőképernyő 14,5 colos, a sofőrnek 12,3 colos digitális műszeregység jutott, és az utas is kaphat saját képernyőt.


Erőforrások terén sem igazán kell újratanulni a választékot. A kínálat egy 2,0 literes, turbós benzinmotorral indul, amely 204 lóerőt és 340 Nm nyomatékot kínál, az első kerekeket egy DSG váltón keresztül tekeri. 100 km/órára állórajtból 8,3 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 240 km/óra. A 2,0 literes TDI sem búcsúzik, amely szintén 204 lóerőt kínál, csak épp 400 Nm csúcsnyomaték és az opcionális quattro összkerékhajtás mellé, így akár 7 másodpercre is faraghatja a százas sprintet. Csúcsváltozatnak megmarad a V6 is, méghozzá a 3,0 literes TFSI formájában. Ez az erőforrás 367 lóerőt, 550 newtonmétert és 4,7 másodperces gyorsulási adatot ígér. A dízel és a V6 változatok egy modernebb lágyhibrid rásegítést is kapnak, ami már az autó önálló mozgatására is képes a 24 lóerős és 230 newtonméteres, akár 25 kilowattos rekuperációra is képes villanymotorral.

Az utolsó kérdéskörök az ár, illetve az elérhetőség. Természetesen hazai árakat még nem árultak el, ám Németországban 58 ezer euróval nyit a 2,0 literes, benzines alapmodell, ami nagyjából 23 millió forintnak felel meg jelenlegi árfolyamon. A dízel változat valamivel borsosabb áron, 61 700 eurónál kezdődik majd, ami nagyjából 1,5 millió forintos felárat jelent. A megrendelések várhatóan áprilisban indulnak, az első kiszállított autókat pedig május végén kaphatják kézhez a vásárlók.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed