Kiderült, hogy miért kellenek a feleslegesen hosszú pirosak a vasúti átkelőben!


Rengeteg gyalogos azért lép le az autó elé lehetetlen helyzetekben, mert egyszerűen nincs tisztában az autó féktávolságával, a sofőr reakcióidejével. Emiatt rendszeresen háborognak az autóvezetők, ám a jelentős részük ugyanúgy nem képes felmérni egy vonat féktávolságát. A vasúti járművek ugyanis lényegesen hosszabb idő és távolság alatt képesek csak megállni, ráadásul minden közúti járműnél többszörösen nehezebbek, hogyha balesetre kerülne a sor. Azt viszont, hogy milyen messze van egy vonat, milyen gyorsan közeledik és mekkora veszélyt jelent a valóságban, a legtöbb esetben nagyon nehéz felmérni az autóból. Erre kellenek a fénysorompóval védett vasúti átkelők, ahol minden esetben számítani kell vonat érkezésére, villogó piros jelzés esetén pedig semmi esetben sem szabad a sínekre hajtani.

Ahol a vasúti átkelő lámpát vagy sorompót kap, ott szükség is van ezekre a felszerelésekre.

A sűrűbb forgalom mellett a nehezen belátható átkelő, illetve nagy sebességgel érkező vonatok esetén is rendszeresen alkalmazzák őket, mert ezeken a helyeken az autóvezetők jelentős része nem tudja időben felmérni, hogy valóban biztonságos-e az átkelés. Biztonsági okokból természetesen jelentős toleranciákat építenek a rendszerbe, hogy biztosan mindenkinek legyen ideje elhagyni az átkelőt, ezért gyakran tűnhet úgy, hogy feleslegesen állunk a pirosnál. A Pest vármegyei rendőrök egy friss videóban bemutatják, hogy miért nem szabad a sínre hajtani: attól, hogy te nem vetted észre a közeledő vonatot, még nem fog kivételt tenni veled a fizika, amikor oldalról a járművedbe rohan.


Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed