A Dragon Quest I & II HD-2D Remake egy szeretetteljes újragondolása a JRPG történelem alapkövének
Hosszú ideig éltem a Final Fantasy játékok bűvkörében, úgy, hogy nem is voltam hajlandó tudomást venni a hajdani Enix nagyszerű, Dragon Quest címre hallgató játéksorozatáról. Aztán úgy a PS2 korszakban adtam egy esélyt az akkor aktuális, VIII. résznek és azonnal átéreztem miért is akkora a felhajtás a JRPG zsáner alapkövének számító franchise háza táján. Innen nem volt visszaút, folyamatosan, aprólékosan merültem a DQ világába. Nem is volt tehát kérdés, hogy amikor bejelentették a HD-2D remake-et, arra azonnal le kellett csapnom.
Az egyik legszembeötlőbb aspektusa a remake-nek a már említett és kimondottan gyönyörű HD-2D vizuális stílus. A pixel art karakterek és a részletgazdag 3D környezetek harmonikus ötvözete teljesen új életre kelti Alefgard világát. Az eredeti játékokban pusztán egyszerű térképcsempék voltak a falvak és az erdők, de a remake-ben ezek a helyszínek élővé válnak, a kastélyok meleg fényre lobbannak, a folyók tükröződnek a napfényben. A megvilágítás és az árnyékolás különösen kifinomult, az animált elemek és a mélységhatások dinamikussá és felfedezésre érdemessé teszik az utazást. Az eredeti 8 bites grafikák helyébe lépett kifejezőbb karakterek több személyiséggel és egyediséggel rendelkeznek, amely a korai Dragon Quest játékokban nem volt tapasztalható.
Az egyik legjelentősebb különbség a Dragon Quest I és II között az, hogy az első játékban egy magányos hős küzd, míg a másodikban már egy négytagú csapat irányítható. A Dragon Quest I új tartalommal bővült, több ellenséggel nézhetünk szembe a lezárásban és lehetőség van új varázslatokat és képességeket is megszerezni. A Dragon Quest II pedig nagyobb hangsúlyt helyez a történetre és a karakterfejlődésre. A powerup bázisú megközelítésből a Sigils jelent új lehetőséget melyek a múltban haszontalan tárgyként léteztek, most azonban passzív előnyöket nyújtanak az egész csapatnak. Például a Hold Sigil megnöveli a támadó varázslatot, míg a Lélek Sigil erősebb verziót nyújt az alacsony HP esetén.
A remake számos minőségbeli újítást, kényelmi funkciót tartalmaz, amely modernebbé teszi az élményt anélkül, hogy az elvesztené az eredeti varázst. Az autosave minden sikeres csatát követően menti a játékot, így kevésbé büntetőek a vereségek. A “Draky Quest” egyszerű mód opcióval a kezdők is kellemes tempóban haladhatnak, bár a főellenségek még így is kihívást jelentenek. A térkép-jelzők, a céljelzők, és az ütközetek felgyorsításának lehetősége választható, de természetesen mindez kikapcsolható, ha az eredeti élményt preferáljuk.
A Dragon Quest I kb. 10 órás játék volt, azonban a remake 15-20 órára is rúghat az új tartalom miatt. Az új szegmensek szervesen integráltak – a Bard Zalen egy visszatérő karakter, aki Erdrick-kutatásokat végez, és a Rubiss istennő kiterjesztettebb szerepet kap az eredeti megjelenéséhez képest. A Dragon Quest II pedig még nagyobb narratív kiegészítést kapott, esetében körülbelül 25 órás játékidővel számolhatunk. Az Undead-világ lehetővé tette az új helyszínt (óceánfenék) és új lore-elemek kerültek bevonásra. A körökre osztott harcrendszer megmarad, de jobban kiegyensúlyozottá vált a remake-ben. Az automata harcok segítenek a szintlépésben, de a főellenségek továbbra is igényelnek figyelmet. Az RNG (Random Number Generator) nehézségei továbbra is jelen vannak, az ellenségek támadási sorrendje és száma szerencsétől függ, azonban az autosave és az Draky Quest mód lehetővé teszik a visszatérést anélkül, hogy órákat kellene ugyanazokat a csatákat ismételgetni.
A Dragon Quest I & II HD-2D Remake egy gyönyörűen megtervezett, szeretettel teli adózás a JRPG-történet gyökereinek. Azoknak, akik soha nem játszottak az eredeti klasszikusokkal, ez egy fantasztikus belépőpont lehet a műfajba, az archaikus harcrendszer azonban sok modern gamer számára lehet idegesítő és lassú. Az elkötelezett fanoknak azonban ez egy előkelő ajándék, a nosztalgikus hangulat és a jól integrált új tartalom megadják a könnyfakasztó élményt. A HD-2D vizualitás, a szimfonikus zene és a kiváló játékmenet egy jól összerakott csomagot alkotnak.
(A tesztkódot a CENEGA Hungary Kft. biztosította.)
Értékelés: 8/10
Fejlesztő: Square Enix, ARTDINK
Kiadó: Square Enix, ARTDINK
Platform: PC, PlayStation 5, Xbox Series S/X, Nintendo Switch 2




