Billy és bratyója ezúttal önmagának vitt be jókora gyomrost, ami egészen odáig fajult, hogy nem a Double Dragon Revive miatt fogjuk ismét megszeretni a szebb napokat látott franchise-t.
Az elmúlt néhány esztendőben a régi videojáték-sorozatok mintha reneszánszukat élnék és talán nem kis meglepetésre a különböző „újraélesztéseket” a kritikusok, no és a játékosok egyaránt pozitívan fogadták. Egy emlékezetes 2023-as kitérőt leszámítva, ami ugyebár a retro külcsínben pompázó Double Dragon Gaiden: Rise of the Dragons, a beat’em up széria számszerűsített negyedik – de egyébként sokadik – része 2017-ben debütált. Ha csak a grafikájára hagyatkozunk, az 1987-ben startolt bevezető felvonáshoz képest gyakorlatilag az az epizód számít lehető leginkább hűnek. Most viszont itt van nekünk a nemrégiben megjelent Double Dragon Revive. A fejlesztést a japán Yuke’s bízták, akik szélesebb körben arról váltak ismerté, hogy mintegy 11 (!) éven keresztül bábáskodtak a hivatalos WWE játékok felett. No, de ilyen bámulatba ejtő tapasztalattal mégis mi sülhet el rosszul?
A játék története szerint a New Yorkra emlékeztető városban felbukkannak az Árnyékharcosok, kik erőszakhoz folyamodva kizsákmányolják a nyomornegyedben élő és nehéz sorsú embereket. Ám Jimmy és Billy, a szószetszken nevű (fiktív) kínai harcművészeti stílus őrzői erre csak akkor lesznek figyelmesek, majd válik személyessé az ügy, miután a gonosz felemelkedésének útjában következő állomásuk, a fivérek dózsója áll.
8 fejezetre osztva érkezett meg a Double Dragon Revive. A verekedős játék alapvetően ugyanazt a formulát hozza, mint az elődök, ám végig érezhető rajta, hogy melyik fejlesztőcsapat kezeskedett érte. Ez pedig a leginkább kombórendszerben mutatkozik meg, vagyis a Mortal Kombatokat megszégyenítően püfölhetjük nemeziseinket a földön és a levegőben. Ez sajnálatosan nem mindig néz ki jól, ugyanis a kameranézet gyakorta lemarad vagy a helyezkedésünknek köszönhetően az események olyan szögben zajlanak, hogy a játékmenet teljesen élvezhetetlenné válik és arra leszünk figyelmesek, hogy az egész produkció pusztán monoton gombnyomogatásból áll. Arról pedig nem is beszélve, hogy ebben a tálalásban a csihi-puhi szimplán röhejesen fest. Nyilvánvalóan már az előző Double Dragonok sem bonyolultságuk miatt váltak kedvelhetővé, de hiába a bejáratott oldalnézetes s immáron 3D hatású megjelenítés, a hektikus látószögek miatt még az irányítás sem bizonyult kényelmesnek.
Szerencsére tesztalanyunk azért még pont eléri élvezhető szintet és pozitív érdemei is vannak néhány egészen jópofa újdonság képében, de a korábban bejáratott tulajdonságokról sem kell lemondanunk. Továbbra is használhatunk mindenféle harcművészeti tárgyat, amelyek egy idő után persze használhatatlanná válnak. A háromdimenziós terekből adódóan ezúttal nem csak szemetesekbe vagy hordókba lökhetjük (rúghatjuk) ellenségeinket, hanem a képernyő szemközti részén található villanypóznákba vagy a mondjuk a vidámparkos pályán egy hatalmas szerencsekerék szerű szerkezetbe is.
A Double Dragon Revive-ban olykor kevesen vagy épp megfelelően rontanak nekünk, valamikor viszont egyidejűleg zavaróan sokan és az ellenlábasaink sem túl változatosak: egy gránát- vagy molotov koktélt dobáló ipsét leszámítva mindegyikőjük ugyanúgy verekszik. Mindenesetre, ha nem bírunk valamelyikükkel, érdemes bevetnünk az MK játékokból kopírozott, x-ray szerű automatikus kombókat s a hyper blowval szempillantás alatt rendet csinálhatunk, de ha a felhasználásával csak a pálya végi főellenfelekre szorítkozunk, akkor tud igazán hatékony lenni.
Értékelés: 4/10
Fejlesztő: Yuke’s
Kiadó: Arc System Works
Platform: PC, PS4|5, Xbox One|Series, Switch



