A filléres kínai óriás hazai vásárlóbázisa év végére elérte a 2,1 millió főt. A webshoposok most jobban aggódnak a magyar gazdaság állapota, mint a kínai óriások miatt.
Forbes Checkout hírlevél
Az írás először a december 16-i Forbes Checkoutban jelent meg. Iratkozz fel e-kereskedelmi hírlevelünkre, hogy a következő kedden te is megkapd!
Elkészült a PwC e-kereskedelmi csapatának új Digitális Kereskedelmi Körképe (DKK 2025/II.), és kapaszkodj: tavalyhoz képest idén 37%-kal nagyobb rendelésszám és forgalom várható itthon a Temutól.
Azaz 12–13 millió darab rendelést és 180–190 milliárd forint közötti forgalmat becsülnek nekik 2025-re.
A legfrissebb állapot szerint a filléres kínai óriás magyarországi vásárlóbázisa év végére elérte a 2,1 millió főt. Tavaly ez az adat még 1,8 millió fő volt. Mivel egy rendelés több csomagot is jelenthet a több helyen levő raktár miatt, a 13 millió darab rendelés valójában akár 15–18 millió csomagot is lefedhet!
„A magyar vásárlók közel fele már rendszeresen rendel külföldről, a Temu pedig egy év alatt a legnagyobb hazai online kereskedővé vált a rendelések darabszámát tekintve” – írja a PwC riportja, amit először a Forbes Checkout e-kereskedelmi hírlevél kapott kézhez. Az év végi vásárlói szokásokról már korábban közöltek kutatást, arról is a hírlevelünkben olvashattál először!
Számokban
A becsléseken túl 2025 első három negyedévének lezárt mérései is megérkeztek a hazai online piacról. E szerint a teljes magyar e-kereskedelmi forgalomban (1 318 milliárd forint) 20% (270 milliárd) volt az importkereskedelem aránya (EU-n kívüli és ad hoc forgalom), ezen belül 138 milliárd forint a Temué,
vagyis minden tizedik forintunk náluk landolt!
Rendelésszámot tekintve az import súlya még erősebb: 2025 Q1–Q3 között 86 millió darab rendelésből 25% volt az import (21 millió darab), benne pedig 9 millió a Temu.
És ami igazán döbbenetes: míg a PwC várakozásai szerint
az éves online összforgalom elérheti a 2100 milliárd forintot (tavalyi összeg: 1948 milliárd forint), ebből az import aránya már a teljes volumen 24%-át is kiteheti (tavaly még 330 milliárdos volt),
köszönhetően az import több mint 22%-os éves növekedési ütemének.
Három további elképesztő tanulság a riportból
1. 2025 harmadik negyedévében 5%-os volt az online, és 6%-os a teljes kiskereskedelem éves növekedése belföldön. „Az online piac növekedése már nem tudja jelentősen meghaladni a teljes piac bővülését, ami a fogyasztói kereslet általános lassulására utal. Emellett a jelentős importvolumen is visszaveti a belföldi fogyasztást” – írja a riport.
Az EU-s és belföldi kereskedők forgalomnövekedése csupán 6–7%-os sávon belül zárja majd az évet – ehhez viszonyítva még durvább a Temu 37%-os tempója!
2. A webshoposok most jobban aggódnak a magyar gazdaság állapota, mint a kínai óriások miatt: a kiszámíthatatlan hazai gazdasági környezetet (82%) érzik a legnagyobb gazdasági kockázatnak, ami komoly bizonytalanságot okoz a körükben. A piaci hatások közül a vásárlóerő csökkenésétől tartanak leginkább (szintén 82%), és kisebb, de ugyanúgy jelentős arányban félnek a külföldi, kínai e-kereskedők szerepének erősödésétől (62%). A növekedési előrejelzéseket tekintve sem a legoptimistábbak, nagyjából fele-fele arányban várnak számottevően erősebb, illetve gyengébb vagy stagnáló évet a tavalyihoz képest:

3. Ha így haladunk, pár éven belül az online rendelés már nem elsősorban a házhoz szállítást fogja jelenteni, hanem a fix átvételi pontokat (automata, csomagpont). 2025. január–szeptember között a rendelések 57%-át kérték házhoz, 34%-át pedig automatába vagy csomagpontba az online vásárlók. 2024-ben még 61–30, 2023-ban pedig 71–21 volt ez az arány. Ami viszont nem változik: még mindig inkább utánvéttel (53,2%), mint előre fizetve rendelünk (46,8%), de tény, hogy évről évre csökken az utánvét szerepe.
Még egy gondolat
A friss Temu-becsléseket látva egyre kevésbé meglepő, de még mindig ugyanolyan szomorú látni a kiskereskedelemben zajló bezárásokat, kivonulásokat.
Ilyen, amikor a piac működik, de a gazdaság nem.
The post 190 milliárd forintunk megy a Temuhoz: ilyen, amikor a piac működik, de a gazdaság nem appeared first on Forbes.hu.