Kategóriájában az egyik legnagyobb hatótávval jön a Kia EV3

Külső megjelenése már ismerős lehet, hiszen a koncepcióautótól nem sokban tér el. Persze a fényszórókat és a hátsó lámpákat némiképp átszabták, de a tanulmányon kilincsek sem voltak. Utóbbiak közül csupán az első ajtóknál került a megszokott helyére, hátul a C-oszlop mellé rejtették. Az E-GMP (Electric Global Modular) platformra épülő modell kereken 4,3 méter hosszú, 1,85 méter széles, 1,56 méter magas, a tengelytávja pedig 2,68 méter. A 0,26-os légellenállási együtthatója átlagosnak mondható a villanyautók körében.

Hirdetés

Az utastérben a várakozásoknak megfelelően a Kiától megszokott dupla képernyős megoldás található. A 12,3 colos digitális műszeregység mellett közvetlenül az ugyanekkora átmérőjű érintőképernyő tűnik ki a műszerfalból, viszont ha ez sem elég, akkor egy HUD is rendelkezésre áll, amely közvetlenül a szélvédőre vetíti az információkat.

58,3 kilowattórás akkumulátor kerül az autóba, de a nagyobb hatótáv elérése érdekében elérhető egy 81,4 kilowattórás telep is. Utóbbival akár 600 kilométert is megtehet két töltés között a WLTP ciklus szerint, ezzel a kategóriájában az egyik legjobbnak ígérkezik. Gyorstöltőn a márka közleménye szerint mindössze 31 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra. A villanymotor teljesítménye 201 lóerő (170 kW), ehhez 283 newtonméteres nyomaték társul, így az EV3 csupán 7,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára, a végsebessége pedig 170 km/óra. Az első példányokat júliusban kezdik gyártani Dél-Koreában, Európába az év második felében érkezhet.

Hirdetés










Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed