Nagyon komoly és nagyon drága az Audi RS 4 különkiadása

1999-ben lépett a piacra az Audi Sport GmbH (akkor még quattro GmbH) által fejlesztett első RS modell, az RS4 Avant (akkor még nem volt szóköz a szám előtt). RS modell ugyan volt már előtte is (az Audi Avant RS2), de az RS4-est hozta létre elsőként a különálló sportrészleg. Idén tehát 25 éves az Audi Sport GmbH bemutatkozó alkotása, így a jelenlegi Audi RS 4 Avant kap egy jubileumi különkiadást.

Hirdetés

A 25. születésnapját ünneplő Audi RS 4 Avant legfontosabb újítása, hogy a 2,7 literes, duplaturbós hathengeres motor teljesítményét felhúzták 463 lóerőre, ami 20-szal több az alapmodellhez képest (és 89-cel több az 1999-es RS4 erejéhez mérten). Ezáltal a 100 km/h-s sprint 0,4 másodperccel 3,7-re javult, miközben a végsebesség immár 299 km/h. A különleges kivitelen alapárasak a kerámia féktárcsák és a tuningolt RS sportkipufogó-rendszer, melynek végei matt fekete fényezést kapnak. Szintén járnak a csomaghoz az RS részleg csúcskategóriás felfüggesztései, ami alapból 10 mm-rel alacsonyabbra ülteti az autót a sima RS 4-eshez képest, de a sofőr kedvére még további 10 mm-rel lejjebb lehet engedni a kasztnit. Továbbfejlesztették a Torsen differenciálművet, ami az erő még nagyobb részét juttatja a hátsó tengelyre. Az első kerekek dőlésszögét 2 fokkal növelték és a felfüggesztés vezérlőkarát feszesebbre hangolták, így még közvetlenebb a kapcsolat az autó és az út között.

Mindezen felül a gumiabroncsok terén is erősít a különleges RS 4-es, ugyanis alapból Pirelli P Zero Corsa nagytapadású abroncsokon érkezik az autó, de adnak mellé P Zero Trofeo RS semi-slick papucsokat is, melyek versenypályán hasznosak igazán. Ezekben még beépített szenzorok is vannak, melyek adatokat küldenek a külön okostelefonos alkalmazásra, ami aztán Android Autóval vagy Apple CarPlayjel vetíthető ki a központi képernyőre, ahol valós időben kap információkat a pilóta a gumik aktuális állapotáról és az esetleges teendőkről.

Hirdetés

A jubileumi RS 4 Avant vizuális különlegessége a feláras Imola sárga fényezésben ölt testet igazán, ami a 25 évvel ezelőtti modellt idézi meg. Ugyanez a szín jelenik meg az utastérben is a kontrasztvarrásokon, de még az RS logó piros rombusza is erre a sárga árnyalatra váltott egyes helyeken. Jópofa részlet, hogy a digitális műszerfalban a számlapok háttere igény szerint fehérre változtatható, ami szintén az 1999-es modellben volt látható. Kívül számos fekete (ablakkeretek, Audi logó, első és hátsó lámpák foglalata) és szénszálas (szpojlerek, légbeömlők keretezése, küszöbök és visszapillantó tükrök) részlet vadítja az autót, és a lapos megjelenés érdekében még a tetősíneket is eltávolították. 250 darab készül az egyedi Audi RS 4 Avantból, kb. 55-60 millió forint körüli alapárra lehet számítani. Ezzel párhuzamosan egyébként a felpiszkált meghajtás bekerül az RS 5 Sportbackbe is Performance Edition néven, ez szintén korlátozott számban kerül gyártásba.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed