Ezért nem szabhat gátat a kínai autók térhódításának az EU

Nem törheti le a kínai villanyautó-import számait az extra költség, amit az EU akar a gyártók nyakába akasztani, ez derül ki az Automotive News Europe legújabb beszámolójából. Ahogy arról már korábban írtunk, az EP választások utánra időzítették át az uniós szavazást azzal kapcsolatban, hogy pontosan mennyi extra költséggel sújtsa majd az EU a kínai gyártókat a jövőben. Ettől a kínai autók szkeptikusai komoly áremelkedésekre, illetve a népköztársaságból származó modellek bukására számítanak. Szakértők azonban rámutattak, hogy ilyesmiről szó sincs, sőt, jó eséllyel egyáltalán nem befolyásolja majd a terjeszkedést a büntetővám.

Hirdetés


Hogy miért nem okoz majd problémát az extra kiadás? A megoldás egyszerű: a kínai gyártók eredetileg is korrigálták az európai árakhoz az autóik árcéduláit, így jelenleg is jóval drágábban, lényegesen nagyobb haszonkulccsal kínálják őket nálunk, mint otthon a népköztársaságban. Matthias Schmidt a Schmidt Automotive Research kutatóintézettől a következőt fűzte hozzá ehhez:

“Feltételezésünk szerint nagyrészt, vagy teljes egészében az európai árakba épített extra profitjukból fogják elengedni a gyártók a büntetővám összegét, így a vásárlók észre sem fogják venni a különbséget”

Mindez arra enged következtetni, hogy a kínaiak egy lépéssel az európai döntéshozók előtt járnak, lényegében már előre belekalkulálták az autók áraiba a büntetésnek szánt terheket. Ha ez igaz, akkor valóban megúszhatják a gyártók kiskereskedelmi árak emelése nélkül, és az eddigi ütemben folytatódik majd a terjeszkedés.

A Schmidt Automotive Research véleményével összhangban áll a Rhodium Group New Yorkban készült adatsora is: szerintük legalább 50 százalékra kellene emelnie az EU-nak a jelenlegi 10 százalékról a kínai gyártókat terhelő költségeket ahhoz, hogy valóban legyen hatásuk a márkák terjedésének ütemére. Ám ez szinte példa nélküli lenne, a legmerészebb jóslatok is 30 százalék körüli végeredménnyel számolnak. A jelentésben így fogalmaznak:

Egyes kínai gyártók még így is kényelmes profitot zsebelhetnek majd be a jelentősen alacsonyabb előállítási és fejlesztési költségeknek köszönhetően.








































































































































Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed