Teljesen átalakulhat a Citroën modellpalettája

A Citroën az európai gyártók élmezőnyébe tartozik, ha megfizethetőbb villanyautóról van szó, hiszen a tavaly leleplezett e-C3 nem csak Franciaországban, de többek között itthon is olyan árcédulát kapott, amellyel fel tudja venni a versenyt a kínai hódítókkal szemben. Thierry Koskas, a vállalat vezérigazgatója szerint ebbe az irányba kell továbbmenniük, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a jövőben főként a kompakt- és kis autókra helyezik a hangsúlyt. A sorok között az olvasható ki a márka első emberének szavaiból, hogy a jelenlegi zászlóshajónak számító C5 X a generáció végén utód nélkül távozik a modellpalettáról. Bár egyértelműen ezt nem mondta ki, az Autocarnak adott interjújában kifejtette, hogy nem igazán látja a piacát, bár gyorsan hozzátette, “nem fogy olyan rosszul”.

Hirdetés

Koskas kifejtette, hogy a jövőben csupán 5-6 modellben szeretné maximalizálni a márka az európai modellpalettáját. Viszonyításképpen jelenleg a C3, C3 Aircross, C4, C4 X, C5 Aircross, és C5 X szerepel a konfigurátorban a Berlingo és SpaceTourer haszongépjárművek, valamint az aprócska Ami mellett. Bár a Citroën marad a Stellantison belül az egyik megfizethetőbb márka (ezért nem állnak le a hibrid és belső égésű motoros járművek gyártásával) nem mostanában érkezik az e-C3-nál is olcsóbb villanyos alternatíva. Ennek oka igencsak egyszerű: hiába lenne kisebb, az előállítási költsége nagyjából ugyanannyi lenne, így a vételárban sem lenne jelentős különbség.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed