Az üzemanyagárak kérdését járta körül a Totalcar – a kormányzati elvárást, hogy a régiós átlagnál olcsóbb legyen nálunk a nafta, meg foglalkoztak a KSH-statisztikával is, ami a régiós átlagos mutatja, valamint az adók kérdésével szintén. Új szempontként pedig behozták a fizetések kérdését, vagyis hogy az egyes országokban mennyit kell költeni az átlagfizetésből üzemanyagra (havi 70 literrel számoltak). Mert szerintük
Összehasonlításuk alapján az derült ki, hogy a hét régiós országból
csak Romániában és Szlovákiában kell egy átlagfizetésből többet költeni az üzemanyagra, mint nálunk,
Horvátországban, Szlovéniában, Csehországban és Lengyelországban kevesebből is kijön.
Nem is beszélve Ausztriáról, ahol a fizetésből arányaiban a legkevesebbet kell költeni üzemanyagra.
Nem véletlen ez, hiszen az osztrák nettó átlagkereset (3205 euró) messze megelőzi a mezőnyt, és a Magyarországi átlagkeresetet is (1149 euró). Így hiába, hogy egyébként a sógoroknál volt a legdrágább az üzemanyag (1,62 euró/liter), a jóval magasabb átlagfizetésükből arányaiban jóval kevesebbet (3,5%) kell költeniük ugyanannyi üzemanyagra, mint nekünk (9,5% a benzinnél, 9,7% a gázolajnál).
Vagyis ha az adócsökkentés esélytelen, az ársapka hosszú távon nem járható, akkor talán a fizetéseket kellene megizmosítani.
The post Nem az üzemanyag túl drága nálunk, hanem a fizetésünk túl kevés first appeared on 24.hu.