Tetszik vagy sem, az emberi szervezet nehezen birkózik meg a tartós forrósággal. A szokatlan meleg sokaknál alvászavarokat okozhat, ennek következtében csökken a reakcióidő és a tűréshatár is. A türelmetlenség vagy az ingerültség pedig az utakon is gondot okozhat. Éppen ezért az Autós Nagykoalíció (ANK) a nyárközepi témájának a kánikulát, illetve az az ellen történő védekezést választotta – természetesen autós szemmel.
A napokban sok esetben 40 Celsius-fok fölött tetőzik a hőmérséklet, így – ahogy az emberektől – az autótól sem várható el a megszokott hatékonyság. Az ANK éppen ezért azt tanácsolja, hogy a járművel is óvatosabban bánjanak az sofőrök. Arról nem beszélve, hogy a nyári (vagy éppen 4 évszakos) gumi megléte mondhatni kötelező, hiszen a téli abroncsok ilyen körülmények között jóformán használhatatlanná válnak. Az akár 60-70 Celsius-fokos aszfalton a hideg időjárási körülményekre optimalizált gumi fékútja jelentősen megnő, de a kanyarokban is érezni a negatív hatását a hanyagságnak.
Persze az autózás egyik legnagyobb kiváltsága ilyen időben a jó esetben klimatizált utastér, ám az ANK szerint ezt sem szabad túlzásba vinni. A 22-24 Celsius-fokra lehűtött belsőből kiszállni a 36-38 fokba még komolyabb sokkhatást eredményezhet, mintha végig a tikkasztó hőségben közlekedett volna a sofőr. A megoldás a fokozatosság lehet: az úti célhoz közeledve fokozatosan lentebb venni, esetleg kikapcsolni a klímát sokat segíthet az alkalmazkodásban. Emellett természetesen a Autós Nagykoallíció is felhívja a figyelmet a megfelelő folyadékmennyiség bevitelére, illetve arra, hogy még egy rövid időre se hagyjon senki gyermeket vagy kisállatot a napon álló járműben.