A Volkswagen tovább napolja a Trinity elektromos zászlóshajtó bevezetését a villanyautók iránti kereslet megcsappanása miatt – írta meg a német Handelsblatt belsős informátorokra hivatkozva. A Tesla-verőként beharangozott 4-es szintű önvezetéssel (vagyis a sofőrtől nem követel folyamatos figyelmet az autó) rendelkező jármű az eredeti tervek szerint 2026-ben került volna a gyártósorral, ám a német portál értesülései szerint ez leghamarabb 2032-ben történhet meg.
A halasztás elsősorban a költéshatékonyság miatt történhet, hiszen így a már létező MEB (Modularer E-Antriebs Baukasten) és PPE (Premium platform electric) tovább maradhat életképes, ami hosszabb távon olcsóbb megoldás lehet a konszern számára. Előbbi 2026-ban kaphat egy alaposabb ráncfelvarrást (ennek neve a MEB+ lesz), míg a Q6 e-ton, a Macan és az új A6 alapjául szolgáló PPE a következő 36 hónapban frissülhet szoftveresen a Riviannal kötött együttműködésnek köszönhetően.
Az Oliver Blume, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója által felvázolt új stratégia szerint a Trinity megjelenésének elnapolásával az elektromos Golf már 2029-ben vagy még hamarabb a piacra kerülhet. Így ez lehet a VW első modellje, amely az SSP (Scalable Systems Platform) padlólemezt kaphatja a zászlóshajóként beharangozott EV helyett. Ugyancsak erre az alapra épülhet az ID.4 utódja is, viszont ez csak 2030-ban mutatkozhat be, szemben az eddigi 2028-as céldátummal. Az optimalizálás az Audit is érinti a német portál szerint, ugyanis az új A4-esről is csak négy év múlva hullhat le a lepel, amely szintén az SSP platformra épülhet.
A zászlóshajónak kikiáltott Trinity nem először esik a költségcsökkentés áldozatául. A modell mögött álló projektet még Herbert Diess, a Volkswagen Csoport korábbi vezérigazgatója álmodta meg, Blume viszont rövidesen az érkezése után elnapolta a bemutatót az évtized végéig. Egyúttal végleg lesöpörte az asztalról elődje ötletét, amely szerint a VW egy a Tesláéhoz hasonló gyártósort húzzon fel Wolfsburg közelében – helyette a villanyautó-üzem Zwickau lett.