Bejött a villanyautós üzlet a BMW-nek, már a Teslát is előzik

Másfél százalékos növekedést produkált júliusban az európai újautó-piac a múlt év azonos időszakához képest. Idén 1,03 millió járművet regisztráltak, míg 2023-ban 1,02 millió kocsi kapott rendszámot a kontinensen. A legnagyobb növekedést a portugál (+27%), a lengyel (+19%) és a szlovák (+12%) piac könyvelhette el. Ezzel szemben lényeges visszaesés egyetlen országban sem történt a vizsgált 28 közül, 2023 júliusához mérten Belgium teljesített a legrosszabbul (-7%) – derül ki a JATO Dynamics adataiból.

Hirdetés


A városi terepjárók eladásai továbbra is szárnyalnak, a teljes piac 54 százalékát tették ki júliusban 554 ezer példánnyal. Ez 6 százalékos növekedést jelent 2023 azonos időszakához képest, az elmúlt egy évben pedig több mint 4,2 millió SUV-ot regisztráltak. A szabadidő-autók mezőnyében a Volkswagen Csoport vezet 26 százalékos piaci részesedéssel, majd a Hyundai-Kia 12-vel, míg a harmadik helyen a Stellantis következik 11,5 százalékkal. Szűkítve a kört a C-SUV-ok a legkelendőbbek, de nem sokkal marad el a B-SUV szegmens sem (előbbiből 210 600, míg utóbbiból 204 300 fogyott).

Bár a piac bővült az egy évvel ezelőtti eladásokhoz képest, az elektromos autók iránti kereslet visszaesett Európában. 2023 júliusában a BEV-ek részesedése 14,6 százalék volt, míg idén 13,5 százalék. A márkák összevetésében módosult a rangsor, ugyanis a BMW az élre tört, míg a Tesla visszacsúszott a második helyre. A harmadik legtöbb villanyos járművet a Volkswagen regisztrálta, az első ötöt pedig a Volvo és az Audi teszi teljessé.

Hirdetés

Mindent egybevetve a Dacia Sandero őrzi a listavezető helyét, mögötte a Volkswagen T-Roc és a Toyota Yaris Cross végzett júliusban. A negyedik pozícióban szintén egy Dacia, méghozzá a Duster szerepel, tőle néhány száz példánnyal lemaradva a Kia Sportage.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed