Megadta a pinkódját saját bankja ATM-ének, megcsapolták a számláját

A bank szerint a használt berendezésből távozás előtt kifejezetten ki kellett volna lépnie – erre azonban semmiféle figyelmeztetés nem utalt.

Mi történt? Saját bankja fiókjában levő bankjegykiadóba (ATM) akart valaki pénzt befizetni. Bankkártyájával belépett az ATM menürendszerébe, de azt tapasztalta, hogy az általa kezdeményezett művelet menüpontja inaktív, amiből arra következtetett, hogy a készülék műszaki hibás. Miután dolga végezetlenül távozott, döbbenten tapasztalta, hogy számlájáról valaki pénzt vett fel – írja az Énpénzem.hu.

Hogy lehet ez? Hiába fordult panaszával a bankhoz, az kategorikusan közölte: ő tehet az egészről, mert súlyosan gondatlanul járt el, amikor az ATM-be erős ügyfél-hitelesítéssel, PIN-kóddal belépést követően anélkül távozott, hogy kilépett volna a rendszerből. Így saját maga tette lehetővé harmadik (a soron következő) személy számára az ő belépési felületén a készpénzfelvétel kezdeményezését.

Kinek a hibája? A Pénzügyi Békéltető Testület (PBT) a hitelintézettel szemben a panaszosnak adott igazat, így vissza kell kapnia a pénzét. Mint ugyanis megállapították: sem az ATM képernyőjén, se a gépházon, sem annak környezetében nem volt olyan konkrét, világos és egyértelmű információ, amely arról tájékoztatta volna az ügyfeleket, hogy PIN-kód megadását követően belépett a számlájához hozzáférést biztosító felületre és abból – távozást megelőzően – kifejezett menüparanccsal ki kell lépnie.

The post Megadta a pinkódját saját bankja ATM-ének, megcsapolták a számláját appeared first on Forbes.hu.

Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed