Természetesen nem váratlan a Dacia sikere, hiszen ár/érték arányban tökéletesen kiszolgálja az átlagos európai autóvásárlói igényeket. Az év eddig i10 hónapjából hétszer végzett az élen, összesen 224 875 darabot adtak el belőle az unió területén. Ez pedig 14 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest és ez 43 ezer darabbal több, mint a második helyen álló VW Golf, amelynek eladásai szintén nőttek 21 százalékkal.
Viszont ha csak az októbert nézzük, akkor a Sanderóból 2,2 százalékkal kevesebb fogyott az előző év ugyanezen hónapjához képest, egészen pontosan 21 266 darabról van szó. Mögötte a második helyen a Peugeot 208 zárt 19 634 darabos eladással, ami 40 százalékos növekedés tavalyhoz képest. Ez pedig jól mutatja, hogy igenis lenne igény kisautókra Európában, amelyekkel ésszerűen, igaz csak fokozatosan, de csökkenthető lehetne a szén-dioxid kibocsátás. Csak épp egyre kevesebb ilyen autót kínálnak a gyártók.
A nagy autógyártó vállalatok eladásait nézve érdekes, hogy a szenvedő Volkswagen csoport 16,7 százalékos pluszban volt októberben és az egész évet nézve +2,9 százalékos az eredménye. A Stellantis 16,9 százalékot zuhant októberben és 6,9 százalékos mínuszban van egész évre. A Renault 1,5 százalékot csökkent az előző hónapban, és stagnál -0,3 százalékos eredménnyel az egész évet nézve. Eközben a Toyota 17,4 százalékos növekedést hozott össze októberben és 16,5 százalékost egész évben. A Hyundai Csoport 11,9 %-os mínuszt produkált októberben és -5,8%-ost egész évben. A német prémiumok közül a BMW örülhet, hiszen +4,7%-ot tud felmutatni októberben és +1%-ot egész évben, a Mercedes-Benz viszont -1%-ot októberre és -3,3%-ot egész évre. A kisebb szereplők közül a Fordot emelnénk még ki, ami esik, hiszen októberben -7,9% az eredményük, az egész évben pedig -14,%. A Tesla nagyot zuhant, októberben -21%, egész évben -11,4%, a Suzuki pedig ugyancsak mínuszos volt októberben -4,4 százalékkal, viszont egész évben +15,1 százalékon áll. A Mazda októberben 13,5 százalékot esett, egész évben pedig 5,4 százalékot, mg a Honda 4,9 százalékkal múlta alul önmagát októberben, viszont az egész évet tekintve +28,1 százalékon áll. Végül a SAIC, amely az MG anyavállalata, októberben -7,2 százalékot könyvelhet el, de egész évben már +9,7 százalék az eredménye.
A teljes EU piac egyébként 1,1 százalékot növekedett októberben. Spanyolország az élen járt 7,2 százalékos növekedéssel, de Németország is erőre kapott 3 hónap csökkenés után 6 százalékos növekedést produkált. Franciaország és Olaszország viszont nagyot esett 11,1, illetve 9,1 százalékkal. Ha az egész évet nézzük akkor az EU piac lényegében stagnál, csupán 0,7 százalékos a növekedés, ami 8,9 millió autót jelent. A spanyol piac egész évben 4,9 százalékot nőtt, az olasz 0,9 százalékot, míg a német 0,4 százalékos mínuszban van, a francia pedig szintén 2,7 százalékot mozdult lefelé.
A villanyautó-piac is erőre kapott októberben, hiszen 2,4 százalékkal többet adtak el, egészen pontosan 124 907 darabot. Ugyanakkor éves szinten 4,9 százalékosa csökkenés. A konnektoros hibridek eladása októberben 7,2 százalékkal csökkent, egész évben pedig 7,9 százalékos a mínusz. A hibridek viszont növekednek, az októberi+17,5% mellett az éves adat +28,6 százalék. Ugyanakkor itt nem részletezik ,hogy ezek full hibridek, vagy az igazi hibridnek nem nevezhető lágy hibrideket is ide tartoznak. A sima benzines modellek eladásai 6,8 százalékkal csökkentek, éves szinten pedig 33,4 százalékkal, míg a dízelek 7,6 százalékos mínuszban zártak.