Egyetlen kört sem tudott a rajt után versenytempóban megtenni a mezőny a katari éjszakában, máris érkezett a biztonsági autó. A start után az egyes kanyarban Hülkenberg mérte el a féktávot, így nekicsúszott Oconnak, a francia pedig Colapinto Williamsét torpedózta meg. Utóbbi kettő járt rosszabbul, ugyanis számukra véget ért a verseny, de a 27-es Haas is jobb hátsó defekttel vánszorgott vissza a boxba. A már világbajnokká avatott Verstappen az élen remekül rugaszkodott el, és a start után rögtön átugrotta Russellt, sőt, a Mercedest még Norris is maga mögé utasította.
A mezőny a 4. körben kapta meg a zöldet, Verstappen kiválóan indított, Norrisnak esélye sem volt támadni. A másik McLarennek viszont jobban jött ki a lépés, simán visszaelőzte Leclerc-t a célegyenes végén, ezzel megszerezve a 4. helyet.
20 környi vonatozás után Russell indította a kiállások sorát. Az élen Verstappen és Norris óriási előnyt autózott ki ekkorra, a mögöttük érkező Piastri több mint 10 másodperces lemaradással követte őket a kerékcserék előtt. Az állóvizet az Albon Williamséről lerepülő tükör kavarta fel, amely vélhetően még a rajt után sérült meg. A célegyenes kellős közepén heverő alkatrészre Bottas hajtott rá – darabokra törve azt. Gyanús módon ezt követően Hamilton és Sainz is defektet kapott, bár könnyen lehet, hogy a közepes keverék adta meg magát, hiszen mindkét versenyző autóján a bal első mondta fel a szolgálatot. A versenyirányítás viszont nem várt tovább, és a 35. körben beküldte a biztonsági autót, így a pályabírók eltakaríthatták a törmelékeket.
A 40. körben ismét elengedték (volna) a mezőnyt, azonban Pérez alatt megállt a Red Bull, ezért rögtön jött a VSC-fázis. Néhány kanyarral később Hülkenberg is kiszállt: a német a sóderágyba rakta az autóját, ezért már a rendes biztonsági autót is beküldték. A 42. fordulóban sikerült hiba nélkül eljönnie a versenyzőknek az újraindítást követően. Ám az igazi meglepetés csak ez után következett. Norris rendkívül súlyos, 10 másodperces stop&go büntetést kapott, mivel nem lassított a sárga zászló hatálya alatt, amelyet még Albon lerepülő tükre miatt lengettek be. Ezzel a brit a második helyről az utolsó helyre csúszott vissza. Verstappen így 10 körrel a vége előtt 4 másodperccel vezetett Leclerc előtt, a harmadikként pedig Piastri körözött.
A dobogósok között a leintésig már nem történt változás, Verstappen hat másodperces előnnyel szerezte meg első futamgyőzelmét négyszeres világbajnokként, mögötte Leclerc futott be, az utolsó dobogós helyezést pedig Piastri kaparintotta meg. A nagyot mentő Russell negyedik lett, a szintén fenomenális versenyt futó Gasly ötödikként látta meg a kockás zászlót. A defekt után Sainz csupán hatodikként futott be, mögötte a másik spanyol, Alonso végzett. Óriási meglepetésre Zhou megszerezte a Sauber idei első pontjait, a top 10-et pedig Magnussen és az erős hajrát produkáló Norris teszi teljessé – utóbbi a leggyorsabb körért járó bónuszpontot is begyűjtötte. A konstruktőri világbajnokság egyelőre nem dőlt el, de a Ferrarinak óriási mázlira lenne szüksége a cím elhódításához.
Pilóták
Pontszám
Csapatok
Pontszám
1. (Bajnok)
Verstapen
429
1.
McLaren
640
2.
Norris
349
2.
Ferrari
619
3.
Leclerc
341
3.
Red Bull
581
4.
Piastri
291
4.
Mercedes
446
5.
Sainz
272
5.
Aston Martin
92
6.
Russell
235
6.
Alpine
59
7.
Hamilton
211
7.
Haas
54
8.
Pérez
152
8.
RB Honda (VCARB)
46
9.
Alonso
68
9.
Williams
17
10.
Hülkenberg
37
10.
Sauber
4