Két, jól elkülöníthető részre bontható a magyar autótulajok köre egy kutatás szerint az alapján, hogyan bánnak négykerekűjükkel – legalábbis ez derül ki a Chery Group által megrendelt, reprezentatív felmérésből. A válaszadók több mint fele kötődött már annyira legalább egy autójához, hogy annak nevet is adott, de a megkérdezettek 26 százaléka minden gépjárművének ad valamilyen becenevet. Érdekesség, hogy a legnagyobb arányban a 30-39 éves korosztály jár el eképpen: 39 százalékuk jelezte, eddig minden autója kapott valamilyen nevet.
Persze, az érzelmi kötődést nem csak ebből lehet leszűrni tulaj és autó között. Szintén árulkodó jel, hogy a négykerekű gazdája mennyire ügyel a tisztaságra, esetleg bármilyen módon egyedivé teszi-e tulajdonát. A felmérés alapján utóbbival a relatív többség egyáltalán nem foglalkozik, 48 százalékuk meghagyja gyári állapotban. A megkérdezettek harmada is csupán néhány személyes tárggyal teszi “otthonosabbá” autóját, míg a válaszadók ötöde nyilatkozott úgy, hogy külső vagy belső átalakítást is eszközölt.
Ami a tisztán tartást illeti, még van hova fejlődnie a magyar autótulajoknak. A megkérdezettek csupán 10 százaléka fordul meg hetente legalább egyszer a mosóban. Sokkal nagyobb azoknak az aránya, akik fontos alkalmak előtt tisztítják, vagy akkor, ha már vállalhatatlanul koszos – derül ki a Chery Group felméréséből.