2019 után ismét győzött Olaszországban a Ferrari!

A két McLaren ezúttal tűrhetően rajtolt el, majd az egyes kanyarban Norris-Piastri sorrendben fordultak. A második sikánhoz érve az ausztrál nem finomkodott, és kőkeményen bevetődött a külső íven, majd simán otthagyta márkatársát. Norrist Leclerc is átugrotta, így ismét nem a fiatal brit szelte át a célvonalat éllovasként az első kör végén annak ellenére, hogy ő indult az élről. Az ötödik körre fordulva Piastri és Leclerc elhúzott az élen, mögöttük 2 másodperc környéki lemaradással érkezett Norris. A címvédő Verstappen a rajtnál ugyan nyert egy pozíciót, de érdemben nem tudott közeledni az élmenőkre, néhány kör elteltével már 6 másodpercnél is nagyobb volt a hátránya.

Hirdetés

Az élmenők közül Norris kezdte a kiállásokat a 14. körben, majd pár fordulóval később érkezett Leclerc, csakúgy mint az első helyről a boxba hajtó Piastri is. Így az egykiállásos stratégiára játszó Sainz vette át a vezetést, mögötte a keményeken rajtoló Red Bull-lok köröztek a futam ezen szakaszában Verstappen-Pérez sorrendben. A 20. körben végül a spanyol is meglátogatta a csapatát, és kemény keverékű abroncsokra váltott.

Verstappen a fordított stratégia miatt egészen a 23. körig kivárt a váltással, de nem csak a taktika, a kerékcsere sem volt optimális, ugyanis a jobb hátsó nem jött le időben, ezért közel 4 másodpercet vesztett a kiállással. Egy fordulóval később Pérez is cserélt – a 8. helyre tért vissza – így ismét a valós sorrend volt olvasható az eredményjelzőn. Piastri mögött egy okos elévágásnak köszönhetően immár Norris körözött, akinek a csapat engedélyt adott a csatázásra márkatársával, de csak a “papaja szabályok szerint”.

Hirdetés

Féltávhoz érve a McLarenek magabiztosan autóztak az élen, míg a harmadik és negyedik helyet a két Ferrari sajátította ki Leclerc-Sainz sorrendben. A Red Bull-lok nem tudták kamatoztatni a fordított stratégiát, hiszen a 6.-7. helyen köröztek Hamilton mögött.

20 körrel a vége előtt Norris másodjára is kiállt a boxba, majd a 6. helyre tért vissza. Éppen az egyéni pontversenyben a legfőbb riválisa, Verstappen mögé érkezett, akit 5 körrel később utol is ért. A holland a csapatrádión megérdeklődte, mit tegyen, a boxfal pedig arra szólította fel, hogy tartsa fel minél tovább ellenfelét. Időközben Piastri is cserélt másodjára, majd simán Verstsappenék elé jött ki a pályára.

Hirdetés

A McLarennel ellentétben a Ferrari az egykiállásos taktikára szavazott. A 46. körben – héttel a vége előtt – Piastri megelőzte Sainzot, de az első helyen autózó Leclerc több mint 11 másodperccel autózott az ausztrál előtt. Később Norris is átugrotta a születésnapos spanyolt, így már mindkét McLaren a 16-os Ferrarit üldözte. A hátrányuk viszont túl nagynak bizonyult, így Leclerc 2019 után ismét megnyerte az olasz csapat hazai versenyét, míg a második helyen Piastri, harmadikként pedig a leggyorsabb körért járó pontot is bezsebelő Norris végzett. A hősiesen védekező Sainz lett a negyedik, ötödikként Hamiltont intette le a kockás zászló, míg Verstappen csak hatodikként végzett. A pontszerzők listáját Russell-Pérez-Albon és Magnussen teszi teljessé.

A vb-pontversenyek állása 16 hétvége után (még 8 van hátra)

Pilóták
Pontszám

Csapatok
Pontszám

1.
Verstapen
303
1.
Red Bull
446

2.
Norris
241
2.
McLaren
438

3.
Leclerc
217
3.
Ferrari
407

4.
Piastri
197
4.
Mercedes
292

5.
Sainz
184
5.
Aston Martin
74

6.
Hamilton
164
6.
RB Honda (VCARB)
34

7.
Pérez
143
7.
Haas
28

8.
Russell
128
8.
Alpine
13

9.
Alonso
50
9.
Williams
6

10.
Stroll
24
10.
Sauber
0




Visited 1 times, 1 visit(s) today
Loading RSS Feed

Loading RSS Feed