Ezúttal a Suzuki Dzire átfogó frissítéséről van szó, ami műszaki téren nem más, mint a nálunk már évtizedek óta nem forgalmazott Swift szedán méltó utódja. Persze, aki jártas a típus múltjában, az pontosan tudja, hogy a mi egykori Swift szedánunk és az előző generációs Swift alapjain nyugvó, indiai lépcsőshátú között nagyjából annyi a rokonság, mint a Trabant és a Ferrari között. Térjünk azonban vissza az újdonságra: a 3,99 méter hosszú, mellé 2,45 méteres tengelytávval rendelkező Dzire szinte kereken 3 millió forintnak megfelelő rúpiáért kerül a szalonokba, ráadásul a frissítéssel már a Swift-küllemtől is elbúcsúzott, teljesen új dizájnt kapott. Mindez a LED fényszóróknak is teret enged, illetve a 14 vagy 15 colos felniválasztékkal is tökéletes összhangban marad.
A beltérben persze megmaradt a Swifthez hasonló látvány és helykínálat. A 9 colos infotainment kijelző és az analóg órák még a múlt évtized emlékeit idézik vissza, ám a csúcsfelszereltség esetén is 4,6 millió forintnak megfelelő vételár rengeteg modern elvárás alól felmentést ad. A szedán forma azonban továbbra sem rejt hatalmas csomagtartót, a hivatalos adatok szerint 382 literrel kell beérniük a vásárlóknak, ami persze a hasonló méretű, de ferdehátú modellekhez képest még mindig előrelépés. Csak aztán jön a feketeleves: ezt a modellt is kizárólag az indiai régiónak szánják a japánok.
Lám-lám, még egy filléres új autó, ami nem méltó az Európai megmérettetésre. Pedig aztán ennél a modellnél még a biztonsági előírásokra sem igazán foghatja a gyártó a távoltartási végzést. Az indiai és az európai Swift jelenlegi generációi ugyanis lényegében azonosak, így a biztonsági és műszaki elvárások könnyedén teljesíthetők lennének ezzel a modellel is. Persze, mire minden kötelezőt megkap, még vagy egy millióval többe kerülne, de még úgy is Magyarország legolcsóbb új autója lehetne a Dzire.
Európa viszont sajnos nem Magyarországból áll.
Mert amíg Magyarországon egyesek szerint még csak-csak menne a szekere a fapadosan 4, élhető felszereltséggel 5-6 milliós új Suzukinak, addig Európa többi, főként nyugati részén aligha. Meg aztán azt az aprócska tényt se felejtsük el, hogy létezik Magyarországon is új autó, klímával, 5 millió forint alatt: Mitsubishi Space Starnak hívják, és azt sem veszi senki.
Ahogy azt az utóbbi időben minden indiai autós cikkünknél megtettem, zárásképp most is fel szeretném hívni a figyelmet arra, hogy a 4,9 milliós Inform felszereltség a hazánkban kapható Mitsubishi Space Star modellből szinte luxusautó az indiai Suzuki Swift belépő változata mellett, és szinte biztos, hogy alapáron a Dzire sem fog majd tudni sokkal többet felmutatni. Ennek ellenére a Nissan, illetve a Skoda új, indiai SUV modelljei alatt is sorra jöttek a kommentek azzal kapcsolatban, hogy az autógyártók és a média él tévedésben a kicsi és olcsó autók eladhatóságával kapcsolatban, mert ezekre márpedig lenne kereslet Magyarországon. Igazán nagy kár, hogy a számok nem ezt mutatják.