Ideje volt már, hogy a Hyundai is előrukkoljon a maga hat- vagy hétszemélyes monstrumával, hiszen a Kia és a Genesis már piacra dobta a saját E-GMP platformos masináit. Szóval nem csoda, hogy azokhoz hasonló méretű az IONIQ 9-ről. Tengelytávolsága 3,13 méter, hosszúsága 5,06 méter, szélessége 1,98 méter, a magassága pedig 1,79 méter. Ezek az adatok pedig sejtetik is, hogy hatalmas utastérrel rendelkezik.
Na, meg óriási akkumulátorral is. Mindegyik változata 110,3 kilowattórás csomagot kap, amellyel akár 620 kilométer is lehet a hatótávolság. Mondjuk ehhez meg kell elégedni a belépő szinten kínált 214 lóerővel és 350 Nm forgatónyomatékkal, amit egyetlen villanymotor szabadít a hátsó kerekekre. Az összkerékhajtású változat az első tengelyt hajtó villanymotorral kiegészülve kap még 84 lóerőt és 255 Nm nyomatékot, így 6,7 másodperces a 100-as gyorsulása, szemben a hátsókerék-hajtású változat 9,4 másodpercével. Azonban kaphat két 214 lóerős motort is az összkerékhajtású, amivel már 5,2 másodpercre javul a sprintideje, viszont csökken a hatótávolsága. Ugyanakkor az autó 350 kilowattal is tölthető, szóval akár 24 perc alatt is feltölthető 10-80 százalékra az akkupakk.
Az IONIQ 9 jövőre lép piacra az első félévében Koreában, illetve az Amerikai Egyesült Államokban, míg az európai és egyéb piacokon ezt követően várható a bevezetése.