Az elektromos autók bár rengeteget fejlődtek az elmúlt években, a zord időjárás és a nagy tempó még mindig jelentősen befolyásolja a hatótávjukat. Minden különösen fontos lehet az olyan belépő szintű modelleknél, mint a Dacia Spring vagy épp a Hyundai Inster. A Green NCAP éppen ezért megnézte, mit tudnak ezek különböző körülmények között.
A Dacia Springben 27,6 kilowattórás nagyfeszültségű akkumulátor található, amely a WLTP ciklus szerint 225 kilométerre elegendő két töltés között. A Green NCAP tesztjén kedvező hőmérséklet mellett, vegyes felhasználásban 180 kilométert tudott, míg hidegben 133 kilométert. Az autópályán viszont alig tudta hozni az ígért hatótáv felét, hiszen 119 kilométer után merült le.
Az Insterben jóval nagyobb aksi található, hiszen annak hasznos kapacitása 49,0 kilowattóra. WLTP szerint 350-360 kilométert tud egy töltéssel, meleg időben pedig nem is maradt el ettől túlzottan, hiszen 322 kilométert mértek. Hidegben a hatótáv 219 kilométerre csökkent, az autópályán pedig 199 kilométert tudtak belőle kihozni rossz időjárási körülmények között, viszont ideális hőmérséklet mellett még a gyorsforgalmi úton is tudott 267 kilométert a koreai márka aprósága.
Az ID.4 talán mondani sem kell, más “ligában” játszik, hiszen bár 52,0 kilowattórás akkumulátorral rendelkezik, több mint 1 tonnával nehezebb, mint a Spring, de az Insterre is rálicitál nagyjából 500 kilogrammal. A VW modellje meleg időben 304 kilométer tudott, hidegben már csak 196-ot, míg az autópályán 193-at. Vagyis összességében a Green NCAP tesztje is alátámasztja, hogy a villanyautók természetes közegei nem feltétlenül a gyorsforgalmi utak.




